| کد خبر: 170415 |

◄ پیگیری برای رونق گردشگری‌دریایی در جنوبی‌ترین مرز ایران

عفیفی‌پور خبر داد: سازمان بنادر زیرساخت‌های بندرگاه ابوموسی را توسعه می‌دهد.

تین نیوز

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان، از ورود جدی سازمان بنادر به روند اجرای طرح توسعه زیرساخت‌ها در بندرگاه جزیره ابوموسی و پیگیری طرح‌هایی دیگر به منظور رونق‌بخشی به گردشگری‌دریایی در جنوبی‌ترین مرز آبی ایران خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان، اله‌مراد عفیفی‌پور با اشاره به برگزاری نشست مشترک بین مسئولان اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان با فرماندار شهرستان ابوموسی گفت: با همکاری قابل تقدیر فرماندار این شهرستان، انتقال مالکیت حدود هشت هکتار از اراضی پس‌کرانه بندرگاه ابوموسی به سازمان بنادر در دست انجام است.

وی افزود: در پی مذاکرات صورت گرفته با فرمانداری برای ورود جدی‌تر سازمان بنادر به روند توسعه‌دریایی جنوبی‌ترین مرز آبی ایران، چندین پروژه برای توسعه زیرساخت‌ها و روبناها در دستور کار قرارگرفته که از جمله آن‌ها احداث ساختمان‌های اداری، مرجع دریایی، مرکز فرعی جستجو و نجات‌دریایی و حصارکشی اراضی پس‌کرانه این بندرگاه است.

به گفته عفیفی‌پور، تعمیرات اساسی زیرساخت‌های بندری با ایجاد و توسعه شبکه‌های برق و آب‌رسانی به شناورها در حال انجام است. از سوی دیگر، پروژه لایروبی حوضچه بندر با افزایش عمق به هشت‌متر برای جذب شناورهای بزرگ‌تر نیز از مهرماه سال جاری کلید می‌خورد.

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان، تصریح کرد: اقدامات لازم برای انتقال دو فروند رمپ و اسکله فلزی شناور بندرگاه ابوموسی به تعمیرگاه دریایی بندرشهیدرجایی و انجام تعمیرات اساسی آن‌ها در دستور کار است.

وی اضافه کرد: اختصاص یک دستگاه ژنراتور برای پشتیبانی از سیستم رادیویی و مخابراتی مستقر در برج کنترل بندرگاه و تامین تجهیزات دیگری همچون یو.پی.اس، بادسنج و سامانه VDR(ضبط مکالمات رادیویی) نیز انجام خواهد شد.

عفیفی‌پور خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح‌ها، شاهد توسعه بندرگاه جزیره ابوموسی، ارتقای ایمنی ترددهای دریایی، فراهم شدن امکان جذب شناورهای بزرگ‌تر و در نهایت نیز افزایش رضایت‌مندی مردم این شهرستان خواهیم بود.

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان، همچنین از اعلام آمادگی این اداره‌کل در زمینه فراهم کردن شرایط و بسترهای لازم به رونق‌بخشی به گردشگری‌دریایی در جنوبی‌ترین مرز آبی ایران در قلب دریای خلیج‌فارس سخن به میان آورد و گفت: سازمان بنادر آمادگی دارد از محل منابع داخلی خود، در زمینه تامین شناورهای استاندارد برای گشت‌های تفریحی دریایی با اعطای تسهیلات به متقاضیان از فعالان بخش خصوصی حمایت کند.

 اوایل هفته جاری معاونین فنی و نگهداری و مهندسی عمران اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان، به جزیره ابوموسی سفرکرده و ضمن دیدار و گفتگو با فرماندار و مسئولان سایر ارگان‌های همکار، نحوه توسعه زیرساخت‌ها در تنها بندرگاه این جزیره را موردبررسی میدانی و ارزیابی قراردادند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.