| کد خبر: 170400 |

◄ توسعه گردشگری دریایی رویکرد جدی از سازمان بنادر

مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی گفت: توسعه گردشگری دریایی رویکرد جدی سازمان بنادر است.

تین نیوز

محمد راستاد در آیین معارفه مدیرکل جدید بنادرودریانوردی بوشهر، گفت: توسعه گردشگری دریایی رویکرد جدی این سازمان برای سواحل شمالی و جنوبی کشور است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی ادره‌کل بنادرودریانوردی بوشهر، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی، افزود: در این راستا مکانیزم‌های حمایتی ویژه برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تعریف‌شده است.

وی بیان کرد: برای تحقق این مهم نیاز است که طرح‌های مناسب توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان‌های ساحلی تعریف شود که در این راستا تسهیلات اعطایی سازمان بنادر کمک بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

راستاد افزود: در استانی مانند بوشهر که در زمستان و عید نوروز پذیرای جمعیت قابل توجهی از گردشگران هستند باید با استفاده از ظرفیت‌های جدید ایجادشده اتفاق جدیدی رقم بخورد.

وی تاکید کرد: اداره‌کل بنادرودریانوردی بوشهر، نیز در راستای رسالت سازمانی خود باید ارتباط مستقیم خود با مشتریان خدمات بندری و صاحبان کالا را حفظ و تقویت کند.

راستاد یادآور شد: در بستر ارتباط مستمر با مشتریان بندری است که می‌توانیم به‌خوبی مشکلات را شناسایی و در جهت رفع آن‌ها گام برداریم.

وی گفت: در جهت تخفیف هزینه‌های بندری نیز باید گام اساسی برداشته شود تا بوشهر برای نقش‌آفرینی در حوزه حمل‌ونقل دریایی کشور بتواند ظرفیت رقابت‌پذیری خود را افزایش دهد.

راستاد عنوان کرد: بندربوشهر به‌عنوان بندری که کشتی‌های اقیانوس‌پیما به آن می‌آید باید بیش از پیش در حوزه حمل‌ونقل دریایی کشور نقش‌آفرین باشد.

وی گفت: همچنین باید یک برنامه‌ریزی ویژه برای نگهداری مناسب و موثر برای زیرساخت‌ها و تجهیزات داشته باشیم که تحقق این مهم در ارائه خدمات به صاحبان کالا و مشتریان بندر نقش شایانی ایفا می‌کند.

راستاد افزود: در جهت حفاظت، مهندسی و مدیریت سواحل باید کارگروه مربوطه به‌صورت منظم شود تا از این طریق هیچ ساخت‌وسازی بدون تشریفات و گرفتن مجوز موردنیاز در سطح سواحل احداث نشود.

وی گفت: طرح‌های توسعه‌ای بنادر بوشهر، باید به سرعت تکمیل و بهره‌برداری از آن‌ها آغاز شود.

راستاد ادامه داد: در این ارتباط همچنین باید شرایطی فراهم شود تا سرمایه‌گذار موردنیاز احداث روبناها و فعالیت‌های ارزش‌افزوده‌هایی در پس‌کرانه‌های مجتمع‌بندری نگین جذب شود.

وی افزود: این مجتمع‌بندری با توجه به ظرفیت‌های فراوانی که دارد باید به یکی از بنادر و توانمند سواحل جنوب کشور تبدیل شود.

راستاد اظهار کرد: در ارتباط با ایمنی دریانوردی ناوگان سنتی این استان باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

وی بیان کرد: در این ارتباط شماری شناورآتشخوار در بنادر استان بکارگیری شدند که این رویه همچنان تداوم می‌یابد.

در ادامه مراسم از زحمات نوراله اسعدی تقدیر و سیاوش ارجمندزاده به‌عنوان مدیرکل جدید بنادرودریانوردی استان معرفی شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.