| کد خبر: 170370 |

یک مقام مسئول در شرکت فرودگاه‌ها:

◄ توانمندی ایران در طراحی و ساخت قطعات صنعت‌هوانوردی

توانایی ساخت قطعات موردنیاز صنعت هوانوردی را داریم.

تین نیوز

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی، در حاشیه بازدید از نمایشگاه فرصت‎های طراحی و ساخت قطعات صنعت‌هوانوردی گفت: ما این اعتمادبه‌نفس و اعتقاد راداریم که اگر بخواهیم می‎توانیم قطعات موردنیاز صنعت‌هوانوردی را در ایران بسازیم.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، محمد حبیب‎الهی با اشاره به اینکه اداره‌کل ارتباطات و ناوبری هوایی به‌عنوان نماینده شرکت فرودگاه‎ها در این نمایشگاه حاضرشده است، گفت: یکی از دغدغه‎هایی که داشته و داریم این است که آیا در ایران شرکت‎هایی هستند که توانمندی لازم برای رفع نیاز شرکت فرودگاه‎ها و شرکت‎های هواپیمایی در تامین قطعات را داشته باشند که یکی از دستاوردهای مهم این نمایشگاه پیدا کردن شرکت‎های توانمند است.

وی بابیان اینکه در این نمایشگاه نیازمندی‎های صنعت‌هوانوردی به نمایش درآمده است، ادامه داد: در این نمایشگاه شرکت‎های تولیدکننده و دانش‌بنیان و به‌ویژه آن‌هایی که در زمینه فناوری‎های پیشرفته کار می‎کنند می‎توانند با نیازهای صنعت‌هوانوردی آشنا شوند و بین نیازهای صنعت و دیدگاه آن‌ها نزدیکی به وجود بیاید تا بتوانند مشکلاتی که صنعت در پارهای از قطعات و تجهیزات دارد رفع کنند.

حبیب‎الهی در مورد توانایی اداره‌کل ارتباطات و ناوبری هوایی برای کمک به شرکت‎ها برای تولید قطعات موردنیاز خود گفت: این اداره‌کل از قدیم با روی گشاده پذیرای شرکت‎هایی بوده است که برای رفع مشکلات اعلام آمادگی کرده‎اند. ما در خدمتشان هستیم و اگر هر کاری بتوانیم انجام می‎دهیم تا بتوانند این قطعات را تولید کنند.

وی که به همراه مسعود نیکبخت، مدیرکل کنترل ترافیک‌ هوایی و حمید حاجی‎بیگی، مدیرکل آتش‌نشانی و هدایت زمینی هواپیما به بازدید از نمایشگاه آمده بود، با اشاره به اینکه اداره‌کل ارتباطات و ناوبری هوایی بخشی از قطعاتی که احتمال بیش‌تری وجود دارد که شرکت‎های داخلی بتوانند آن‌ها را تولید کنند به نمایش درآورده است، افزود: تاکنون نزدیک به ۲۰‌شرکت به غرفه ما مراجعه کرده‎اند که از میان آن‌ها پنج شرکت به‌طورجدی برای تولید بُردها و دیگر قطعات اعلام آمادگی کرده‎اند که بعد از نمایشگاه با آن‌ها مذاکره می‌کنیم.

این نمایشگاه دوروزه یک و دو مرداد ۹۷، با حضور شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، سازمان هواپیمایی کشوری، دانشکده صنعت هواپیمایی کشور و شرکت‎های هواپیمایی ایران‌ایر، ماهان، ایران ایرتور، آسمان، کاسپین و دو شرکت هلکوپترسازی ساخا و نوید در دانشکده صنعت هواپیمایی کشور در حال برگزاری است.

قرار است در روز دوم این نمایشگاه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ کارگاه آموزشی «آشنایی با مراحل اخذ گواهی‌نامه برای طراحی و ساخت قطعات هواپیما براساس استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری» برگزار شود.

مرکز همکاری‎های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری به‌عنوان یکی از برگزارکنندگان این نمایشگاه اقدام به راه‎اندازی سامانه اینترنتی هماوری (hamavarai.com) کرده است که تولیدکنندگان و متقاضیان داخلی می‎توانند اطلاعات خود را در آن برگزاری کنند و از این طریق با یکدیگر آشنا و وارد مذاکره شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.