| کد خبر: 170308 |

◄ توقف کامیون‌ها در مرز باشماق به روز بیست‌ویکم رسید

در حالی‌که اواسط تیرماه ( 19 تیر) خبری در تین‌نیوز منتشر شد که حکایت از توقف حدود 150 کامیون در مرز باشماق داشت، یک راننده کامیون از عدم حل این مشکل و ادامه توقف تعداد زیادی کامیون‌ در این مرز خبر داد.

تین نیوز

در حالی‌که اواسط تیرماه (19 تیر) خبری در تین‌نیوز منتشر شد که حکایت از توقف حدود  150 کامیون در مرز باشماق داشت، یک راننده کامیون از عدم حل این مشکل و ادامه توقف تعداد زیادی کامیون‌ در این مرز خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، یک راننده کامیون در تماس با این شبکه خبری با بیان‌این‌که از زمان توقف کامیون وی و تعدادی دیگر از رانندگان در مرز باشماق حدود 24 روز می‌گذرد، بار اکثر این کامیون‌ها را کولر و لوازم خانگی ذکر کرد.

بیش‌تر بخوانید:

 به گفته وی مشکلات مربوط به عدم اجازه ورود این رانندگان به داخل کشور در مرز باشماق به عملکرد گمرک این منطقه مرتبط است که به نظر می‌رسد چون در گذشته و قبل از ممنوعیت فعالیت کولبران، صاحبان این نوع کالاها، بارهای مذکور را بدون پرداخت گمرکی و به صورت غیر مجاز به داخل کشور حمل می‌کردند اکنون و در فرصت پیش آمده گمرک قصد تلافی این موضوع را دارد.

این راننده کامیون همچنین از انجام سریع تشریفات گمرکی از سوی عراقی‌ها خبر داد و گفت: مشکل به وجود آمده مربوط به تشریفات اداری گمرک ایران است که این کامیون‌ها را به کندی ترخیص می‌کند. 

وی گفت: مسلم است وقتی صاحب کالا برای این توقف به صاحبان کامیون‌هایی که بار مورد نظر را حمل‌ می‌کنند پول خواب پرداخت می‌کند، برای جلوگیری از متضرر شدن خود، این هزینه را در قیمت نهایی کالا محاسبه کرده و همین موضوع موجب افزایش قیمت کالا در بازار داخل و در نهایت متضرر شدن مصرف کننده داخلی می‌شود.

این راننده کامیون همچنین با انتقاد از این عملکرد و طولانی شدن زمان توقف کامیون‌ها در مرز باشماق، نبود امکانات بهداشتی، رفاهی و تغذیه‌ای و همچنین گرانی مایحتاج ضروری رانندگان را از مشکلاتی دانست که رانندگان به علت این توقف حدودا یک ماهه با آن مواجه‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.