| کد خبر: 170275 |

نوسازی ناوگان راهداری با ۳هزار دستگاه ماشین‌آلات

فرسودگی 40 درصدی ناوگان راهداری گلایه هرساله مسئولان این سازمان به‌خصوص در فصل سرماست

تین نیوز

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به نوسازی ناوگان راهداری‌های آذربایجان غربی گفته است: برابر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته،‌ ۳هزار دستگاه ماشین‌آلات مختلف راهداری طی دوره‌ای ۵ ساله به کشور وارد خواهد شد تا جایگزین ماشین‌آلات فرسوده در مجموعه‌های راهداری شهرستان‌ها شود.

به گزارش تین‌نیوز، عبدالهاشم حسن‌نیا گفته است: امید است با حمایت نمایندگان مجلس نسبت به افزایش اعتبارات سال ۹۸ برای راه‌های فرعی و روستایی کشور، بتوانیم خواسته‌های مردم مناطق روستایی و مرزی را برآورده کنیم.

حسن‌نیا قبلا گفته بود باوجود ۹ هزار دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری، ۲۱ هزار نیروی انسانی فعال در سراسر کشور در بخش حاکمیتی و اعتبارات و منابع مالی موجود و با یک نگاه جدید به وضع موجود، می‌شود شرایط و خدمات بهتری از آنچه هست را به مردم ارائه داد.

فرسودگی 40 درصدی ناوگان راهداری گلایه هرساله مسئولان این سازمان به‌خصوص در فصل سرماست که هم‌زمان با آغاز دوران پسابرجام در دو سال گذشته قراردادهای جدیدی با کشورهای اروپایی برای این نوسازی انجام شد و حالا با خروج آمریکا از برجام مشخص نیست که امکان این خریدها و ادامه نوسازی وجود داشته باشد یا خیر.

از طرف دیگر سال گذشته بسیاری از استان‌ها این گلایه را داشتند که توزیع ماشین‌آلات سازمان راهداری در استان‌ها منصفانه نبوده است و  به برخی استان‌های سردسیر تنها یک دستگاه ماشین برف‌روب رسیده است.

حسن‌نیا ضمن اشاره تلویحی به این شرایط گفته است بررسی و ساماندهی وضعیت تقاطع‌های هم‌سطح و غیر هم‌سطح محورهای ارومیه به سلماس، ایواوغلی به خوی و راه‌های روستایی و مرزی ازجمله اهداف بازدید اخیر من بوده و یکبار دیگر بر ضرورت تکمیل راهداری استان‌های محروم تأکید شده است.

 او گفته اجرای روشنایی، دوربرگردان، پل‌های زیرگذر در نقاط حادثه‌خیز محورهای مواصلاتی منطقه و نیز روکش آسفالت جاده‌های روستایی و مرزی این شهرستان در دستور کار نیروهای راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای سال‌های ۹۷ و ۹۸ قرار گرفته است و امیدواریم با این اقدامات ضریب خطر این جاده‌ها  را کاهش دهیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.