| کد خبر: 170272 |

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی:

◄ انتقال پایانه‌های اتوبوس‌های برون‌شهری به خارج از شهر اشتباه است

در کشورهای مختلف مصر هستند پایانه‌های اصلی اتوبوس‌های مسافری در درون شهرها نزدیک به مرکز شهر باشد و این رویکرد را یک اصل می‌‌دانند.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی انتقال پایانه‌های اتوبوس‌های برون‌شهری به خارج از شهرها را اقدامی اشتباه دانست.

به گزارش تین‌نیوز، مهرداد تقی‌زاده گفت: اتوبوس یکی از مدهای حمل‌ونقل عمومی است که با مشتری و مطلوبیت کمتری در بین مسافران مواجه است، به همین خاطر، در کشورهای پیشرفته معمولاً سعی می‌کنند مطلوبیت سفر با اتوبوس را افزایش بدهند. 

وی با بیان این‌که اگر مردم استطاعت مالی داشته باشند تا جایی که بتوانند، اول سراغ هواپیما و قطار می‌روند و یا باخودروی شخصی مسافرت می‌کنند و پس از آن اتوبوس را برای سفرهای بین‌شهری انتخاب می‌کنند، افزود: یکی از مواردی که در افزایش مطلوبیت سفر با اتوبوس بسیار تاثیرگذار است وجود پایانه اتوبوس‌های برون شهری در داخل شهرها و حتی نزدیک به مرکز شهرها است به طوری که مردم احساس کنند به سهولت می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند و سفر کنند.

این کارشناس حمل‌ونقل اظهار کرد: ما سال‌ها پایانه جنوب، غرب و شرق را در شهر تهران داشته‌ایم ولی زمانی که پایانه اتوبوسرانی بیهقی در میدان آرژانتین راه‌اندازی شد که نسبتاً در مرکز شهر به سمت شمال واقع است یک مرتبه تحولی اساسی در تعداد و نوع مسافران به وجود آمد.

تقی‌زاده ادامه داد: این موضوع نشان داد با این که بین مرکز و غرب شهر فاصله زمانی چندانی وجود نداشت ولی چقدر مرکزیت پایانه‌های برون شهری در داخل شهرها موثر است و اهمیت دارد.

به گفته وی این تصور که ترمینال‌های اتوبوس‌های برون‌شهری به خارج از شهرها انتقال یابد و بعد با مترو این ارتباط را برقرار شود، کاملاً اشتباه است و این کار به معنی مشکل‌تر شدن دسترسی به اتوبوس‌های برون‌شهری است.

او تاکید کرد: در کشورهای مختلف مصر هستند پایانه‌های اصلی اتوبوس‌های مسافری در درون شهرها نزدیک به مرکز شهر باشد و این رویکرد را یک اصل می‌‌دانند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در بعضی از کشورها به حدی موضوع وجود ترمینال‌های اتوبوس‌های برون‌شهری در داخل شهرها مهم است که پل عبور مخصوص اتوبوس‌های برون‌شهری ایجاد کرده‌اند.

به گفته تقی‌زاده این پل با چند هدف راه‌اندازی شده است که یکی از آنها این است که اتوبو‌س سریع‌تر به پایانه برسد و در ترافیک نماند و مطلوبیت حمل‌ونقل همگانی اتوبوسی همچنان حفظ شود و هدف دیگر هم تامین ایمنی است.

به گزارش تین‌نیوز، وی گفت: در بعضی از کشورها هم تونلی راه‌اندازی شده است تا اتوبوس‌های برون‌شهری از طریق این تونل به داخل پایانه بروند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: این موضوع اهمیت وجود پایانه‌ها در داخل شهر را نشان می‌دهد که حاضرند به خاطر آن  پل و تونل ایجاد کنند اما حاضر نیستند پایانه را به خارج شهر منتقل کنند.

تقی‌زاد گفت: انتقال پایانه‌های اتوبوس به خارج شهر اشتباه است هر چند می‌توان اقدامات پشتیبانی مربوط به اتوبوس‌ها را که در ترمینال‌ها انجام می‌شود را به خارج از شهرها منتقل کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.