| کد خبر: 169621 |

◄ انتقال کالا از راه‌آهن گرمسار-اینچه‌برون چه مزایایی دارد؟

اهداف طرح برقی‌سازی گرمسار-اینچه‌برون، افزایش سرعت قطارهای باری تا ۱۰۰کیلومتر برساعت با ظرفیت ۹الی ۱۰میلیون تن و افزایش سرعت قطارهای مسافری تا ۱۲۰ الی ۱۶۰کیلومتر بر ساعت با ۷ زوج قطار است.

تین نیوز

اجرای طرح برقی‌سازی و ارتقای راه‌آهن اینچه‌برون به گرمسار با هدف افزایش ظرفیت حمل بارهای ترانزیتی به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم در توسعه روابط دو کشور ایران و روسیه تعریف شده و با تصویب هیات وزیران در دستور کار راه آهن ج.ا.ا. قرار گرفته است.

به گزارش تین‌نیوز، شهرام کوسه‌غراوی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این مطلب،  در این‌باره گفت: شرکت راه‌آهن بین‌المللی روسیه RZDI ازسوی دولت این کشور به عنوان پیمانکار اصلی قرارداد به راه‌آهن ایران معرفی شده است.

کوسه‌غراوی افزود: راه‌آهن گرمسار-اینچه برون حدود 450کیلومتر است که می‌تواند به‌راحتی بارهای آسیا را با کمترین هزینه حمل‌ونقل کند. بنابراین در برهه کنونی باید ظرفیت‌های ارتباطی بین کشورهای CIS یا مشترک‌المنافع افزایش یابد.

او تصریح کرد: اهداف این طرح، افزایش سرعت قطارهای باری تا ۱۰۰کیلومتر برساعت با ظرفیت ۹الی ۱۰میلیون تن و افزایش سرعت قطارهای مسافری تا ۱۲۰ الی ۱۶۰کیلومتر بر ساعت با هفت زوج قطار است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: با آغاز به‌کار این خط ریلی، افزایش حمل‌ونقل بار از کشورهای آسیایی و سی‌آی‌اس می‌تواند رویکرد جدیدی را پیش روی کشور بگذارد.

او افزود: بنابراین هم‌اکنون زمان مطلوبی برای ورود دولت‌مردان و اعضای وزارت خارجه به بحث برقی‌سازی خطوط ریلی کشور است تا بتوان از این فرصت به بهترین شکل بهره برد.

این عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم‌جواری با کشورهای آسیای میانه و ظرفیت‌های بالای کشورهایی همچون قزاقستان و ظرفیت‌های کشاورزی و معدنی آن و همچنین آماده بودن خط ریلی متصل به این کشورها در اینچه‌برون از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مسیر ریلی است.

کوسه‌غراوی ادامه داد: خروج آمریکا از برجام هم فرصت خاصی را برای کشور ایجاد کرده که باید از آن بهره‌مند شد. چراکه کشور ما رابطه مطلوبی با کشورهای آسیایی دارد و این مورد باعث می‌شود اثر فشار آمریکا را خنثی کند.

*هفته‌نامه حمل و نقل

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.