| کد خبر: 169609 |

◄ راه‌اندازی پروازهای مازندران به کشورهای حاشیه دریای خزر

محمد اسلامی، استاندار مازندران از راه‌اندازی پروازهای مازندران به کشورهای حاشیه دریای خزر در ماه‌های آتی خبر داد و افزود: این پروازها نماد روشنی در توسعه تبادلات بین کشورهای حاشیه خزر است.

تین نیوز

محمد اسلامی، استاندار مازندران از راه‌اندازی پروازهای مازندران به کشورهای حاشیه دریای خزر در ماه‌های آتی خبر داد و افزود: این پروازها نماد روشنی در توسعه تبادلات بین کشورهای حاشیه خزر است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از  وزارت راه و شهرسازی، اسلامی در همایش توسعه صادرات از مسیر دریای خزر با تأکید براین مطلب که ایران از فرصت ایجادشده در بنادر شمالی کشور ازجمله بندر امیرآباد برای توسعه صادرات بهره می‌گیرد گفت: امیدواریم با تبادلات ارزنده‌ای که در این همایش صورت می‌گیرد بتوانیم صلح و دوستی را گسترش دهیم و مبادلات فرهنگی- گردشگری و اقتصادی را بین کشورهای حاشیه خزر ارتقا بدهیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه دریای خزر فرصت مناسبی برای همکاری کشورهای حاشیه آن است و باید همکاری گسترده‌ای بین کشورهای فوق ایجاد شود، گفت: باید از فرصت گران‌بهای دریای خزر به‌عنوان موهبت خدادادی استفاده کنیم و برای همزیستی مسالمت‌آمیز، همکاری و تبادلات گسترده بین کشورهای حاشیه دریای خزر، گام‌های جدی برداریم که خوشبختانه همایش فوق کمک فراوانی دراین‌باره خواهد کرد.

اسلامی افزود: فرصت جغرافیایی ایران و اتخاذ سیاست‌های پابرجا توسط ایران، امنیت بین‌المللی را ترسیم کرده است که دسترسی به آب‌های آزاد در جنوب و اقیانوس هند و نیاز کشورهای حاشیه اقیانوس هند و نیاز کشورهای آسیای میانه، ضرورت تکمیل کریدور شمال-جنوب را بیشتر می‌کند که برگزاری چنین همایش‌هایی به اهداف موردنظر برای توسعه روابط با کشورها از طریق حمل‌ونقل را افزایش می‌دهد.

این مقام مسئول استانی گفت: ارتقای حمل‌ونقل از مواردی است که به توسعه صادرات می‌انجامد که خوشبختانه شاهد هستیم، ایران، سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی را درزمینهٔ حمل‌ونقل یکپارچه که یکی از آنها حمل‌ونقل دریایی است انجام داده است.

اسلامی در بیان مصداق‌های توسعه حمل‌ونقل در ایران به برقی کردن خط آهن اینچه‌برون-گرمسار اشاره کرد و افزود: ما در حوزه دریانوردی در دریای خزر نیاز داریم تا صنایع دریایی را با سرمایه‌گذاری مشترک گسترش دهیم و در این زمینه قاعدتاً صنایعی همچون کشتی‌سازی باید توسعه یابد که توسعه آن فرصت مناسبی را برای اشتغال ایجاد خواهد کرد.

او تصریح کرد: از فرصت‌های بندر امیرآباد و پس‌کرانه‌های آن‌که در حدود یک هزار هکتار است برای رونق تولید و توسعه تبادلات داخلی و بین‌المللی بهره خواهیم گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.