| کد خبر: 169511 |

◄ انباشت مواد اولیه مورد‌نیاز قطعه‌سازان در گمرک

درحال‌حاضر حجم زیادی از مواد اولیه و قطعات نیم ساخته قطعه‌سازان در گمرک مانده و امکان ترخیص ندارد. آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با اعلام این خبر گفت: این وضعیت باعث ایجاد مشکل در فرایند تولید قطعه‌سازان و درنتیجه خودروسازان خواهد شد.

تین نیوز

در حال‌ حاضر حجم زیادی از مواد اولیه و قطعات نیم ساخته قطعه‌سازان در گمرک مانده و امکان ترخیص ندارد.

آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با اعلام این خبر گفت: این وضعیت باعث ایجاد مشکل در فرایند تولید قطعه‌سازان و درنتیجه خودروسازان خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، محبی‌نژاد اظهارکرد: قبل از تک‌نرخی شدن ارز قطعه‌سازان مواد اولیه وارداتی را با پرداخت حدود ۳۰ درصد ارزش کالا به‌عنوان پیش‌پرداخت، خریداری و وارد کرده و مابقی پول را بعداً پرداخت می‌کردند.

او بابیان اینکه از زمان تک‌نرخی شدن، امکان دریافت ارز برای پرداخت مابقی پول مواد اولیه وارداتی در گذشته، وجود ندارد، خاطرنشان کرد: این موضوع باعث رسوب حجم قابل‌توجهی از مواد اولیه صنعت قطعه‌سازی در گمرک شده که امکان ترخیص آنها به‌دلیل عدم تخصیص ارز و ارائه مدارک، وجود ندارد.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی ادامه داد: در این شرایط بخشی از راهکار برای حل این مشکل به گمرک مربوط است که با بازنگری در قوانین و مقررات داخلی خود، سهولت و سرعت عمل بیشتری در ترخیص مواد اولیه صنایع ایجاد کند.

او افزود: همچنین در شرایط فعلی اقتصاد و با توجه به تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا باید قوانین و مقررات کسب‌وکار در کشور به نفع واحدهای صنعتی و تولیدی تسهیل و برخی موانع داخلی برطرف شود.

محبی‌نژاد با بیان اینکه برای مقابله با تحریم‌های آتی آمریکا، در چند ماه اخیر فعالیت صنایع برای واردات و دپوی مواد اولیه افزایش‌یافته است، تصریح کرد: در این شرایط شاهد انباشتگی کالا در گمرکات هستیم و متأسفانه آمادگی لازم از سوی گمرک نیز برای ترخیص این حجم واردات وجود ندارد که امیدواریم با افزایش آمادگی گمرک این مشکلات برطرف شود.

متأسفانه واردات مواد اولیه مورد نیاز قطعه‌سازان با مشکل مواجه شده که مقدار زیادی ارز برای واردات قطعات خودرو آماده به برخی خودروسازان پرداخت‌شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.