| کد خبر: 169483 |

از سوی یک فعال حمل‌ونقلی عنوان شد:

◄ پیشنهاد راه‌اندازی مجدد گشت انجمن صنفی رانندگان در پایانه‌ها

تا زمانی که کشور از رکود اقتصادی خارج نشده است و با افزایش تولیدات صنایع داخلی مواجه نیست، توسعه ناوگان ملکی و خود مالک بار با هدف رعایت تعادل در درآمد دو بخش ناوگان خود مالک و ناوگان ملکی شرکت‌ها، باید با زمان‌بندی مناسب و کارشناسی دقیق انجام شود.

تین نیوز

یک فعال حمل‌ونقلی خواستار لغو برخی امتیازات داده شده به ناوگان ملکی مانند معافیت از اعلام بار در پایانه‌های عمومی سراسرکشور شد.

به گزارش تین‌نیوز، این راننده خود مالک با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی، همچنین خواستار تعلیق توسعه ناوگان ملکی شرکت‌های حمل‌ونقل در پایانه‌های عمومی سراسر کشور شد و گفت: تا زمانی که کشور از رکود اقتصادی خارج نشده است و با افزایش تولیدات صنایع داخلی مواجه نیست، توسعه ناوگان ملکی و خود مالک بار با هدف رعایت تعادل در درآمد دو بخش ناوگان خود مالک و ناوگان ملکی شرکت‌ها، باید با زمان‌بندی  مناسب و کارشناسی دقیق انجام شود. 

وی افزود: تجدید نظر در قوانین بارگیری و تخلیه بار و میزان ارقام خسارت خواب مدت انتظار بارگیری و تخلیه بار و در صف انتظار قرار گرفتن ناوگان ملکی در کنار ناوگان خودمالک به‌صورت یکسان، حتی ناوگانی که سند آنها به نام شرکت‌های حمل‌ونقل است نیز تا خروج از رکود اقتصادی در سراسر پایانه‌های عمومی ضروری است.

این فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای بار تاکید کرد: رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل در خصوص رد و فرار بار خارج از سییستم اعلام بار و نوبت با ترفندهای مختلف حمل‌ونقلی، که در طول سال‌ها در پایانه‌های عمومی به‌کار بسته‌ شده است و جلوگیری و مسدود شدن راه‌های تخلف نیز در شرایط فعلی از ضروریات است.

این راننده خودمالک، اصلاح سیستم آنلاین نوبت‌دهی و جلوگیری از دسترسی غیر مجاز و تخلفات در این سیستم را یکی دیگر از مواردی که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد؛ عنوان کرد و گفت: در سیستم خودگردان که زیر نظر شرکت‌های حمل‌ونقل است، نوبت‌دهی اعلام بار، صدور حواله‌های بارگیری سالن‌های اعلام بار در کنار خدمات‌دهی پایانه‌ای انجام می‌شود که در این موارد در برخی استان‌ها مشکلات بسیاری وجود دارد که رسیدگی نمی‌شود. 

وی همچنین افزایش اختیارات بازدارنده انجمن‌های سراسر کشور و تشکیل و راه‌اندازی مجدد گشت مخصوص انجمن صنفی رانندگان در پایانه‌های کشور با اختیارات و تجهیرات لازم را موجب برطرف شدن برخی از مشکلات موجود در این بخش ذکر کرد و گفت: مشارکت واقعی ناوگان خودمالک کل کشور در حمل‌ونقل جاده‌ای کالا و مسافری که اصلی‌ترین چرخه حمل‌ونقلی کشور هستند به‌عنوان شریک اقتصادی مجموعه حمل‌ونقل جاده‌ای و اختصاص جایگاه ویژه به این صنف نیز می‌تواند موجب حل برخی مشکلات این صنف شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.