| کد خبر: 169425 |

◄ عدم اجرای مصوبات شورای شهر برای تأمین مالی توسعه مترو

در دوره پنجم شورا و ادوار گذشته مصوبات خوبی برای تأمین مالی توسعه مترو پیش‌بینی‌شده و به تصویب رسیده است. مجید فراهانی، عضو شو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور جلسه صبح امروز شورای شهر تهران بابیان این مطلب گفت: لازم است این تمهیدات از سوی شهرداری تهران و معاونت‌های مجموعه آن موردتوجه قرار گیرد.

تین نیوز

در دوره پنجم شورا و ادوار گذشته مصوبات خوبی برای تأمین مالی توسعه مترو پیش‌بینی‌شده و به تصویب رسیده است.

مجید فراهانی، عضو شو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور جلسه امروز شورای شهر تهران بابیان این مطلب گفت: لازم است این تمهیدات از سوی شهرداری تهران و معاونت‌های مجموعه آن موردتوجه قرار گیرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، فراهانی اظهارکرد: بر اساس مصوبه‌ای، باید به میزان 20 درصد بهای صدور مجوز سالیانه ورود به محدوده طرح ترافیک در جهت اجرای پروژه‌های حمل‌ونقل ریلی هزینه شود و همچنین 2 درصد عوارض بابت صدور پروانه ساختمانی به‌حساب مترو ریخته شود. درآمد حاصل از خدمات مجتمع‌های ایستگاهی نیز باید به ساخت و توسعه مترو اختصاص یابد که بااین‌حال در مسیر تأمین مالی مترو با مشکلاتی مواجه هستیم و لازم است افشانی شهردار تهران پیگیر این موضوع باشد تا مشکلات حل شود.

مترو تهران در سال‌های اخیر با کمبود بودجه توسعه مواجه است و این مسئله باعث کاهش سرعت گسترش خطوط مترو به مناطق مختلف تهران شده است.

متأسفانه به‌دلیل عدم اجرای تعهدات شهرداری تهران در برابر بانک شهر، این بانک که طبق قراردادی باید اعتبار ساخت خط 6 و 7 مترو تهران را تأمین کند درحال‌حاضر این کار را متوقف کرده است. این بانک خواستار تحویل املاکی است که طبق قرارداد باید توسط شهرداری به این بانک تحویل داده شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.