| کد خبر: 169404 |

◄ عملکرد جزیره‌ای و افزایش ترافیک

باوجود تغییر ساعت کار ادارات در تهران که موجب تغییر ساعت فعالیت حمل‌ونقل عمومی پایتخت نیز شد، مدیریت شهری تهران هیچ تغییری در ساعات اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد ایجاد نکرده است.

تین نیوز

باوجود تغییر ساعت کار ادارات در تهران که موجب تغییر ساعت فعالیت حمل‌ونقل عمومی پایتخت نیز شد، مدیریت شهری تهران هیچ تغییری در ساعات اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد ایجاد نکرده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، تغییر ساعت کاری ادارات دولتی تهران از ساعت 8 به 6 صبح که برای کاهش مصرف برق کشور در روزهای گرم انجام شد، باعث شد تا خدمات حمل‌ونقلی مانند قطارهای حومه‌ای، مترو، تاکسی‌ها و ... هم زودتر از ساعت 6 موظف به ارائه خدمات باشند.

اما تغییر ساعت کار درصورتی‌که با تمهیدات دیگری همراه باشد، خود یک روش مرسوم و آزموده شده برای کاهش بار ترافیک نیز به‌شمار می‌آید. هرچند مقصود اصلی استانداری تهران از این تصمیم کاهش بار مصرف برق در ساعات اوج بوده است، اما اگر به‌تناسب ساعت کاری جدید، ساعت طرح ترافیک تهران نیز تغییر کند، این دو تصمیم می‌تواند به کاهش بار ترافیک خودروها به‌ویژه در محدوده مرکزی شهر نیز کمک کند. بااین‌حال آن‌گونه که علی پیرحسین‌لو، مشاور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرده، ساعت اجرای طرح ترافیک تغییری نخواهد کرد و به روال سابق، بین ساعت ۶:۳۰ تا ۱۹ اجرا می‌شود.

به‌این‌ترتیب کارمندانی که با اجرای طرح ترافیک جدید که کاهش سهمیه‌ها و درعین‌حال برای گروهی، افزایش هزینه تردد با خودروی شخصی در محدوده طرح ترافیک را به‌دنبال داشت، در ماه‌های اخیر به‌جای استفاده از خودروی شخصی، حمل‌ونقل عمومی را برای رفت‌وآمد بین منزل و محل کار انتخاب کرده بودند، اکنون‌که قبل از شروع زمان طرح ترافیک باید در محل کار خود حاضر شوند، دوباره به استفاده از خودروی شخصی راغب خواهند شد و به الگوی ترددی که در سال‌های گذشته و قبل از تغییر مختصات طرح ترافیک به آن خو گرفته بودند، بازمی‌گردند.

البته زمان بازگشت کارمندانی که با خودروی شخصی به محل کار خود بروند، در محدوده زمانی اجرای طرح ترافیک جدید خواهد بود و درنتیجه آنها باید هزینه سفر «یک‌سر پیک» را بپردازند اما چون این رقم پایین‌ترین بهای تردد در طرح ترافیک جدید محسوب می‌شود، چندان بازدارنده نیست.

با تصمیم جزیره‌ای مدیریت شهری تهران برای اجرای طرح ترافیک بدون تطبیق زمان آن با ساعات کار جدید، احتمالاً محدوده مرکزی تهران در روزهای پیش‌رو شاهد افزایش بار تردد با خودروی شخصی خواهد بود. این در حالی است که یکی از اهداف اجرای طرح‌های ترافیکی، کاهش میل به استفاده از خودروی شخصی است و اگر مدیریت شهری زمان اجرای طرح را متناسب با تصمیم استانداری برای ادارات و بانک‌ها تغییر می‌داد، این هدف محقق می‌شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.