| کد خبر: 169399 |

◄ واردات تکنولوژی از وین برای بهبود زیرسا‌خت‌ها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تشریح دستاوردهای سفر روحانی به وین درباره همکاری‌ها در حوزه ریلی بین دو کشور سخن گفت.

تین نیوز

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تشریح دستاوردهای سفر روحانی به وین درباره همکاری‌ها در حوزه ریلی بین دو کشور سخن گفت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری دولت، مجتبی خسروتاج گفت: مذاکرات در حوزه تکنولوژی‌های کارا درزمینه محیط‌زیست و انرژی‌ها پاک و تجدید پذیر انجام‌شده است.

او گفت: در ملاقات‌هایی که شرکت‌های ایرانی با شرکت‌های اتریشی داشته‌اند پروژه‌های مختلفی در این زمینه تعریف کردند و در قالب این پروژه‌ها انتقال تکنولوژی موردتوجه قرارگرفته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به صاحب‌نام بودن اتریش در تکنولوژیی‌های زیرساخت ریلی اشاره کرد و گفت: در حوزه زیرساخت‌های حمل‌ونقل به‌خصوص در بخش حمل‌ونقل ریلی همکاری‌های خوبی شکل‌گرفته است.

خسروتاج افزود: شرکت‌های ایرانی با شرکت‌های اتریشی در حال همکاری هستند و انتقال تکنولوژی در این بخش از اهداف مهم ایران جهت بهبود زیرساخت‌های حمل‌و‌نقلی کشور است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: بهره‌گیری از زیرساخت‌های نرم‌افزاری اتریش  در حوزه گردشگری و توریسم  از دیگر اهداف است.

او به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه‌های توریسم طبیعی؛ توریسم فرهنگی و تاریخی، توریسم صنعتی تاکید کرد و گفت: در حوزه توریسم طبیعی سمپوزیومی در ایران برگزار شد و در جولای هم سمپوزیومی در اتریش برگزار می‌شود.

خسروتاج تصریح کرد: با توجه به اینکه اتریش در حوزه تولید قطعات خودرو  موفق است ظرفیت‌های خوبی در این حوزه برای انتقال دانش و تکنولوژی به ایران دارد. در همین راستا مذاکرات خوبی در حوزه راه‌اندازی مدارس حرفه‌ای  به‌منظور توانمندسازی نیروی‌های کشور در حوزه رشد تولید و همچنین تولید قطعات خودرو انجام‌شده است.

 او درباره حجم ترانزیت بین دو کشور گفت: در حال حاضر حجم مبادلات مالی با اتریش به حدود ۴۵۰ میلیون یورو رسیده و این در حالی است که ۱۰ سال قبل این حجم نزدیک به یک میلیارد یورو بوده است و هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله‌داریم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به نقش معدن در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: اتریش در بخش معدن توان مناسبی دارند و اکنون  هم یکی از پروژه‌های مهم در معدن گل گهر از سوی آن‌ها در حال انجام است ضمن اینکه همکاری‌ها از طریق شرکت‌های ایمیدور، ایدرو و شرکت‌های ایرانی بخش خصوصی با طرف اتریشی در این زمینه حال انجام است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.