| کد خبر: 169389 |

◄ فرودگاه‌های تبریز و سهند در مسیر دریافت سند تک‌برگ

فرودگاه‌های تبریز و سهند در مسیر دریافت سند تک‌برگ هستند.

تین نیوز

نشست مستندسازی اراضی فرودگاه تبریز و سهند با حضور مدیر ساماندهی عرصه و اماکن فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی فرودگاه تبریز، این جلسه در راستای الزام دستگاه‌های اجرایی کشور مبنی بر مستندسازی اموال غیرمنقول و بررسی وضعیت مستندسازی و دریافت سند برای اراضی فرودگاه‌های تبریز و سهند برگزار شد.

در این جلسه که مدیرکل دفتر امور املاک دولتی سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور و مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان آذربایجان شرقی نیز حضور داشت، چالش‌ها و مشکلات پیش روی مستندسازی و دریافت سند برای فرودگاه‌های تبریز و سهند بررسی شد.

مدیر ساماندهی عرصه و اماکن فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، گفت: در طول سال 95 و اوایل سال 96 توانستیم 95درصد اراضی فرودگاهی کشور را شامل نزدیک به 34هزار هکتار بدون صرف هزینه، جانمایی کنیم. از سال 96 نیز دریافت سند و مستندسازی اراضی را شروع کردیم و تمام مراحل قانونی را پشت سر گذاشتیم. تاکنون توانسته‌ایم برای 12 هزار هکتار زمین به تعداد 200 فقره سند تک‌برگ دریافت کنیم.

مدیر ساماندهی عرصه و اماکن فرودگاهی، افزود: در جانمایی و دریافت اسناد اراضی با مشکلات زیادی روبه‌رو بودیم ولی با پیگیری‌های مستمر و بی‌وقفه و همدلی مدیران شرکت باوجود کمبود نیروی انسانی توانستیم به اذعان رئیس و معاون سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور پیشتاز در مستندسازی اراضی بافاصله زیاد از دستگاه‌های دیگر شویم.

وی در مورد وضعیت فرودگاه‌های تبریز و سهند نیز گفت: با پیگیری‌های مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی جانمایی این دو فرودگاه در لایه کاداستر انجام‌شده است و در مرحله مستندسازی نیز این دو فرودگاه در مرحله رفع موانع برای دریافت سند تک‌برگ می‌باشند.

حسین رفیعی در توضیح اهمیت مستندسازی اراضی فرودگاهی، گفت: نخستین موضوع مهمی که هر سرمایه‌گذاری که قصد سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های کشور را دارد بایستی از آن اطمینان حاصل کند، بحث وضعیت مالکیت و سند اراضی فرودگاهی است تا سرمایه‌گذار با آسودگی خاطر بتواند در آن زمین سرمایه‌گذاری کند.

وی گفت: با مستندسازی اراضی فرودگاهی و دریافت سند تک‌برگ برای فرودگاه‌های کشور زمینه هرگونه سوءاستفاده و زمین‌خواری در آینده از بین خواهد رفت که برنامه اصلی مدیریت عرصه و اماکن فرودگاهی در سال جاری علاوه بر جانمایی پنج درصد باقی‌مانده اراضی تا پایان تابستان و تملک بخشی از اراضی در اختیار، ادامه روند امور مستندسازی املاک فرودگاهی است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان، نیز در این نشست ضمن قدردانی از حضور مدیرکل دفتر امور املاک دولتی سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور، مدیر ساماندهی عرصه و اماکن فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان آذربایجان شرقی در فرودگاه تبریز، به تشریح اقدامات انجام‌یافته در حوزه مستندسازی اراضی فرودگاه‌های سهند و تبریز پرداخت و گفت: اقدامات لازم برای اسناد تک‌برگ شدن پلاک 118 فرعی از 2033 اصلی و پلاک 117 فرعی از 2033 مربوط به فرودگاه تبریز انجام‌شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.