| کد خبر: 169368 |

◄ گشایش دوباره خط‌آهن مشهد-آزادوار

سیر قطار محلی مشهد-آزادوار که از یکم تیرماه یعنی از حدود دو هفته پیش در این مسیر ریلی لغو شده بود، امروز مجددا کار خود را از سر گرفت.

تین نیوز

سیر قطار محلی مشهد-آزادوار که از یکم تیرماه یعنی از حدود دو هفته پیش در این مسیر ریلی لغو شده بود، امروز مجددا کار خود را از سر گرفت.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، این قطار محلی هر روز مسافران خود را که با هدف کاریابی در شهرهای بزرگ‌تر اطراف همچون مشهد و نقاب، فروش محصولات زراعی خود و دسترسی به مراکز خرید و تجاری از روستای آزادوار و بقیه روستاهای طول مسیر به شهرهای بزرگ‌تر می‌رفتند، جابه‌جا می‌کند.

قطارهای موجود در این شبکه ریلی که عدد آنها هرروز به پنج واگن می‌رسد، از نوع دو طبقه اتوبوسی با 216 صندلی و با ضریب اشغال 57درصد هستند که از این حیث، نسبت به سال گذشته رشد 13درصدی را تجربه کرده‌ است.

این قطار دو مرتبه در طول شبانه‌روز تردد دارد. قطار مشهد-آزادوار یک بار صبح از آزادوار حرکت می‌کند و یکبار هم عصرهنگام، مسافران خود را از مشهد به سمت روستاها و شهرهای اطراف در شهرهای جغتای، جوین، خوشاب، فیروزه و نیشابور تا ایستگاه آخر خود یعنی آزادوار می‌رساند.

این خط ریلی به‌عنوان تنها مسیر قطعی در طول این مسیر است که به ترمینال مسافری نیز مجهز است و تا ایستگاه مسافری بعدی در حمل‌ونقل جاده‌ای حدود 100 کیلومتر فاصله دارد.

روستای آزادوار در فاصله ‌310کیلومتری از مشهد و در فاصله ‌50کیلومتری از شهرستان نقاب قرار دارد. ایستگاه این روستا در سی‌وپنجمین ایستگاه پس از ایستگاه تهران و هفدهمین ایستگاه قبل از ایستگاه مشهد واقع شده است.

ایستگاه آزادوار تا چند سال پیش، ایستگاه اصلی این منطقه در بخش باری و مسافری بود که تخلیه و بارگیری بار و مسافر از این ایستگاه انجام می‌شد اما از پنج سال قبل و به این دلیل که شهرستان نقاب محلیت بیشتری داشت، نقاب به‌عنوان ایستگاه اصلی انتخاب شد.

علت حذف این قطار محلی از زبان مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی، عدم پرداخت طلب مالی راه‌آهن به شرکت پیمانکار تعمیر لکوموتیوهای مسافری (مپنا) به‌دلیل عدم ترخیص قطعات وارداتی برای تعمیر لکوموتیوها در گمرک عنوان شده بود که حرکت دوباره آن و یا باز شدن سایت شرکت مسافری رجا نشان‌دهنده شروع پروسه حل این مشکلات و تعمیر سریع‌تر لکوموتیوهای راه‌آهن است.

همچنین احمد خدایی، مدیر بخش ریلی مپنا نیز علت عدم ترخیص 150‌لکوموتیوی که راه‌آهن برای تعمیر به مپنا داده را نیز نوسانات بازار ارز، بحث‌های ریالی و کمبود تخصیص‌های دولت عنوان کرده بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمدجعفر جغتایی 0 0

    باسلام وتشکر از پیگیری فعالیت دوباره قطار مشهد،آزادوار واما درمورد گزارش بهتر است اولا عنوان فرماییدآزادوار جزئ شهرستان جغتای میباشد ثانیا شهرستانی بنام نقاب وجود ندارد