| کد خبر: 169328 |

عجیب‌ترین رکوردی که از پرواز هواپیماها در یک روز ثبت شد

وبگاه flightradar24 که مرجع اصلی ثبت پرواز هواپیماهای تجاری دنیاست،از ثبت یک رکورد عجیب در زمینه پرواز هواپیماها خبر داد.

تین نیوز

وبگاه flightradar24 که مرجع اصلی ثبت پرواز هواپیماهای تجاری دنیاست،از ثبت یک رکورد عجیب در زمینه پرواز هواپیماها خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ براساس آمار اعلام شده از سوی وبگاه flightradar24 در روز جمعه تعداد 201 هزار و 157 هواپیمای تجاری در آسمان حضور داشتند و به بیش از 202 هزار مقصد پرواز کردند. این رقم در تاریخ صنعت هوانوردی بی‌سابقه است.

براساس تصاویر منتشر شده از ترافیک هوایی روز جمعه، آمریکای شمالی، اروپا و جنوب شرق آسیا شاهد پرواز بیشترین تعداد هواپیما بودند.

در ساعات اوج این ترافیک هوایی بیش از 19 هزار هواپیما به شکل همزمان در آسمان پرواز می‌کنند. چنین رقمی هیچ‌گاه پیش از این ثبت نشده بود.

براساس آمار شرکت مشاوره هوانوردی اسنت حدود 23 هزار و 600 فروند هواپیمای مسافربری و باربری در جهان وجود دارد و گمان می‌رود 2 هزار و 500 فروند دیگر نیز در انبارها موجود است.

آمار دیگری نیز در این زمینه وجود دارد. وبگاه airliners.net معتقد است مجموع هواپیماهای تجاری و نظامی جهان، بدون احتساب هواپیماهای سبک، 39 هزار فروند است و در طول تاریخ هوانوردی بیش از 150 هزار فروند هواپیما وجود داشته است.

آمارها نشان می‌دهد از هواپیماهای خانواده Boeing 777 بیش از 6 هزار فروند و از همچنین هواپیماهای خانواده airbus a320 نیز همین تعداد ساخته شده‌اند و این دو هواپیما پرتعدادترین هواپیماهای مسافری جهان هستند.

اگر چه از زمان ممکن شدن پرواز انسان تنها حدود 100 سال می‌گذرد ولی هواپیماها به مهم‌ترین وسیله حمل و نقل جهان تبدیل شده‌اند. در سال 2017 میلادی رکورد 4 میلیارد و 100 میلیون مسافر که با هواپیما مسافرت کرده‌اند، ثبت شد. براساس پیش‌بینی‌ها این رقم در سال 2036 به 7 میلیارد و 800 میلیون مسافر خواهد رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.