| کد خبر: 169321 |

◄ تأکید ظریف بر ضرورت تضمین حقوق مردم ایران در بسته پیشنهادی اروپایی‌ها

وزیر امور خارجه کشورمان می‌گوید که بسته پیشنهادی اروپایی‌ها باید شامل تعهداتی باشد که حقوق مردم ایران از برجام در سایر زمینه‌ها ازجمله اقتصادی، سیاسی و هسته‌ای را تضمین کند.

تین نیوز

 وزیر امور خارجه کشورمان می‌گوید که بسته پیشنهادی اروپایی‌ها باید شامل تعهداتی باشد که حقوق مردم ایران از برجام در سایر زمینه‌ها ازجمله اقتصادی، سیاسی و هسته‌ای را تضمین کند.

به گزارش تین‌نیوز، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، شب گذشته در بدو ورود به فرودگاه وین گفت: انتظار می‌رود بسته پیشنهادی، تعهدات مجموعه کشورهای باقیمانده در برجام شامل تعهداتی باشد که حقوق مردم ایران از این توافق در سایر زمینه‌ها ازجمله اقتصادی، سیاسی و هسته‌ای را تضمین کند.

ظریف شب گذشته برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک وزرای خارجه گروه 1+4 و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره آینده برجام و بررسی بسته پیشنهادی اروپایی‌ها، وارد وین، پایتخت اتریش شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه و لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهوری، ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند. این درحالی است که نشست‌های کارشناسی ایران و پنج کشور اروپایی و اتحادیه اروپا در وین دیروز پنجشنبه برگزار شد.

ظریف در شرایطی وارد وین شد که حسن روحانی،‌ رئیس جمهوری کشورمان شب گذشته در تماس با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، تصریح کرد که «متاسفانه در بسته پیشنهادی ارائه شده راهکار عملیاتی و شیوه مشخصی برای ادامه همکاری‌ها وجود نداشت و یک سری تعهدات کلی در حد بیانیه‌های سابق اتحادیه اروپا عنوان شده بود.»

روحانی همچنین در تماس با همتای فرانسوی خود تأکید کرد که «بسته پیشنهادی اروپا درباره ادامه روند همکاری ها در برجام دربرگیرنده همه خواسته های ما نیست و امیدواریم روند مذاکرات وزرای 5 کشور فردا در وین، بتواند خواسته های ایران را برای ادامه همکاری در برجام تامین کند.»

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.