| کد خبر: 169290 |

◄ زیان جدی ای.تی.آر در صورت لغو قرارداد با هما

شرکت فرانسوی-ایتالیایی ای.تی.آر از آمریکا درخواست مجوز کرده است تا بتواند تا ماه اوت برخی فعالیت‌های تجاری خود با ایران را تکمیل کند. این شرکت درحال حاضر با وزارت خزانه‌داری آمریکا مذاکره می‌کند.

تین نیوز

ای.تی.آر اگر نتواند به ایران هواپیما بفروشد، متحمل خسارت جدی خواهد شد. کریستین شرر مدیر اجرایی این شرکت با اعلام این مطلب گفت: این شرکت فرانسوی-ایتالیایی از آمریکا درخواست مجوز کرده است تا بتواند تا ماه اوت برخی فعالیت‌های تجاری خود با ایران را تکمیل کند. این شرکت درحال حاضر با وزارت خزانه‌داری آمریکا مذاکره می‌کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، شرر اظهار داشت، استدلال ای.تی.آر این است که طبق مجوزهای دولت آمریکا به ایران هواپیما فروخته است و ممانعت از اجرای بقیه قرارداد، «زیان جدی» به این شرکت وارد می‌کند.

شرر اظهار داشت که ۶ تا ۸ فروند دیگر از این هواپیماها تا ماه اوت آماده تحویل خواهد بود.

به گزارش رویترز، پس‌ازآنکه دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا ۱۸ اردیبهشت از برجام خارج شد، تحویل هواپیماهای ای.تی.آر به ایران متوقف شد زیرا برای صادرات هواپیماهایی که بیش از ۱۰ درصد از قطعات آن ساخت آمریکاست، باید از آن کشور مجوز دریافت شود.

شرکت ایتالیایی ای.تی.آر پس از برجام توانست قرارداد فروش 20 فروند هواپیما ATR 72-600 را با هما به امضا برساند. هواپیماهای ای.تی.آر به دلیل توانایی بلند شدن و نشستن در باندهای کوتاه و هزینه نگهداری پایین در حمل‌ونقل هوایی ایران جایگاه خاصی دارند و به کمک این هواپیماها بسیاری از فرودگاه‌های بیکار و زیان ده ایران مجدداً به دوران رونق خود بازگشته‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.