| کد خبر: 169266 |

◄ پول هواپیماهای ATR آماده است

مشاور وزیر راه و شهرسازی درخواست مکتوب شرکت ای‌تی‌آر از خزانه‌داری آمریکا برای تحویل هواپیما به ایران را تایید کرد و از آماده بودن پول خرید آن‌ها خبر داد.

تین نیوز

مشاور وزیر راه و شهرسازی درخواست مکتوب شرکت ای‌تی‌آر از خزانه‌داری آمریکا برای تحویل هواپیما به ایران را تایید کرد و از آماده بودن پول خرید آن‌ها خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز اصغر فخریه کاشان گفت: شرکت ATR اعلام کرده است می‌تواند تا پیش از پایان ضرب‌الاجل اعلامی از سوی آمریکا، شش فروند هواپیما از خط تولید خارج کرده و به ایران‌ایر تحویل ‌دهیم.

او در ادامه گفت: طبق اظهارات نمایندگان شرکت هواپیماسازی ATR  آنها از آمریکا صدور مجوز موردی برای تحویل تعدادی از هواپیماهای باقی‌مانده از قرارداد فروش هواپیما به ایران را درخواست کرده‌اند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی بر نداشتن مشکل مالی برای تامین اعتبار این تعداد هواپیما تاکید کرد و گفت:  مشخص نیست که آیا آمریکایی‌ها مجوز فروش هواپیما را به شرکت ATR می‌دهند یا نه، بلکه صرفا درخواست صدور مجوز به آمریکا ارسال‌شده است.

به گزارش مهر فخریه کاشان، مجوز قبلی اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) برای فروش همه هواپیماهای برجامی باطل‌شده است و این شرکت نیز به دنبال اخذ مجوز خاص برای فروش هواپیما از آمریکاست، ولی معلوم نیست که OFAC به ایرباس مجوز جدید بدهد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در خصوص مذاکرات وزارت خارجه با کشورهای عضو ۱+۵ برای تحویل هواپیماهای باقی‌مانده به ایران اظهار بی‌اطلاعی کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.