| کد خبر: 169256 |

◄ راه‌اندازی پیام‌رسان‌های مالی برای حل مشکل پرداخت‌های بین‌المللی ارزی

امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی طرح راه‌اندازی و استفاده از پیام‌رسان‌های مالی و انعقاد پیمان‌های پولی دو و چندجانبه در تجارت خارجی با یک‌فوریت تصویب شد..

تین نیوز

امروز در جلسه علنی مجلس طرح راه‌اندازی و استفاده از پیام‌رسان‌های مالی و انعقاد پیمان‌های پولی دو و چندجانبه در تجارت خارجی با یک‌فوریت تصویب شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مانا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی گفت: تصویب پیمان دوجانبه ارزی می‌تواند بسیاری از  مشکلات را در خصوص مشکلات پرداخت ارزی دریانوردان ناوگان ملی حل کند.

او تاکید کرد: با پیمان دوجانبه ارزی مصوب شده بین ما و دیگر کشور‌هایی که با آن‌ها ارتباطات تجاری داریم می‌توان پول ملی پرداخت کرد  و پول ملی کشورهای دیگر را دریافت کرد.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه گفت: در حال حاضر امکان انتشار ارز دیجیتال توسط  بانک مرکزی ارز دیجیتال تا به این روش ابزار‌های پرداختی کشور متنوع و مبادلات تسهیل شود.

او که خود طراح طرح راه‌اندازی و استفاده از پیام‌رسان‌های مالی و انعقاد پیمان‌های پولی دو و چندجانبه در تجارت خارجی است؛ در خصوص این طرح گفت: اعمال تحریم‌ها توسط آمریکا و دشمنان هزینه‌های استفاده از نظام پرداخت بین‌المللی که تحت اختیار آمریکا و سایر کشور‌های غربی است را افزایش می‌دهد.

حاجی‌دلیگانی در ادامه توضیح داد: این امر موجب خروج مبادلات تجاری بین‌المللی ایران از کانال رسمی بانکی است و باعث می‌شود مبادلات با روش‌هایی از قبیل صرافی یا شبکه پیچیده ارزی سایر کشور‌ها انجام شود که هزینه‌ها و دشواری تجارت بین‌المللی را برای بازرگانان ایرانی در پی داشته است.

نمایندگان در نشستی علنی امروز مجلس با یک‌فوریت طرح راه‌اندازی استفاده از پیام‌رسان‌های مالی و انعقاد پیمان‌های پولی دو و چندجانبه در تجارت خارجی با 103 رأی موافق، 67 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموعه 205 نماینده حاضر در نشست موافقت کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.