| کد خبر: 169204 |

◄ تسلا در پی یافتن مکان ساخت گیگافکتوری در آلمان

تسلا قصد دارد برای گسترش فعالیت‌های خود، نخستین کارخانه اختصاصی و بزرگ خود را در اروپا که به گیگافکتوری معروف است، راه‌اندازی کند تا به طراحی و تولید خودروهای برقی و الکتریکی پاک بپردازد.

تین نیوز

تسلا در پی یافتن مکانی برای احداث گیگا فکتوری خود در آلمان است.

به گزارش تین‌نیوز بعه نقل از ایسنا، شرکت تسلا موتورز قصد دارد برای گسترش فعالیت‌های خود، نخستین کارخانه اختصاصی و بزرگ خود را در اروپا که به گیگافکتوری معروف است، راه‌اندازی کند تا به طراحی و تولید خودروهای برقی و الکتریکی پاک بپردازد. این کارخانه به‌طورقطع نقش پررنگی در افزایش تولید محصولات پاک و وسایل نقلیه دوستدار محیط‌زیست و همچنین کاهش قیمت خودروهای الکتریکی تسلا خواهد داشت.

این در حالی است که تنها دو هفته از تائید ساخت کارخانه گیگافکتوری تسلا در شهر شانگهای چین می‌گذرد و حالا ایلان ماسک، مؤسس و مدیرعامل شرکت تسلا موتورز، اعلام کرده نخستین کارخانه بزرگ این برند در اروپا و به‌احتمال‌زیاد در آلمان ساخته و تأسیس خواهد شد.

پیش‌تر نیز ایلان ماسک دو سال پیش، در اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی، در کنفرانسی در آلمان اعلام و تائید کرده بود شرکت تسلا قصد دارد کارخانه تولید محصولاتش را در آلمان راه‌اندازی کند. به‌طورقطع آلمان به‌عنوان یکی از صنعتی‌ترین کشورهای قاره اروپا، پررنگ‌ترین و مهم‌ترین گزینه تسلا برای انتخاب محل کارخانه بزرگ و اختصاصی خود بوده است و می‌تواند مزیت‌های بسیاری داشته باشد.

ایلان ماسک در پاسخ به پیام‌هایی که در شبکه اجتماعی توییتر منتشرشده بود، گفت: ما به‌دنبال بررسی محل دقیق کارخانه گیگافکتوری در اروپا هستیم؛ البته آلمان یکی از انتخاب‌های پررنگ و مهم ماست زیرا این کشور مکان پراهمیتی ازلحاظ تولید خودروهای الکتریکی تسلا برای ساخت باتری و موتور الکتریکی به‌شمار می‌رود. البته درنهایت ممکن است این کارخانه در مرز آلمان و فرانسه یعنی نزدیکی کشورهای بلژیک، هلند و لوگزامبورک نیز واقع شود.

تسلا معتقد است با احداث کارخانه‌های ساخت باتری مخصوص خودروهای برقی و موتور الکتریکی، هزینه‌های مربوط به باتری خودروهای برقی به طرز قابل‌توجهی کاهش می‌یابد و باعث می‌شود قیمت نهایی محصولات آتی این شرکت نیز کاهش یابد.

به نظر می‌رسد تسلا برای مصون ماندن از تصمیمات تجاری ترامپ سعی دارد تا فعالیت‌های خود را به کشورهای دیگر توسعه دهد تا کمترین تأثیرپذیری را در مقابل سیاست‌های تجاری آمریکا داشته باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.