| کد خبر: 169189 |

◄ طرح راهداری تابستانی در راه‌های زنجان

به‌منظور افزایش ایمنی تردد در ایام تابستان اکیپ‌های راهداری استان، رفع نقاط کور و پر تصادف، تسطیح و رگلاژ محورهای روستایی، شانه‌زنی و لکه‌گیری و سایر اقدامات لازم را در محورهای استان انجام می‌دهند.

تین نیوز

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: به‌منظور افزایش ایمنی تردد در ایام تابستان و با توجه به افزایش مسافرت‌ها در این ایام، اکیپ‌های راهداری استان، رفع نقاط کور و پرتصادف، تسطیح و رگلاژ محورهای روستایی، شانه‌زنی و لکه‌گیری و سایر اقدامات لازم را در محورهای استان انجام می‌دهند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، جواد یوسفی افزود: اصلاح دست‌اندازها و چاله‌ها، تعمیر شانه‌ها و کناره‌های راه‌های آسفالته، احداث راه انحرافی و موقت و انجام عملیات بازسازی قسمت‌های تخریب راه ازجمله عملیاتی است که در طول راهداری تابستانی به‌طور متناوب و مکرر اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: تعداد هزار عدد تابلو هشداردهنده و ۳۵ مترمربع تابلوهای اطلاعاتی در محورهای مواصلاتی و ۳۰ مورد سرعت‌گیر آسفالتی در نقاط پر تصادف نصب و ایمن‌سازی شده است.

یوسفی با اشاره به اینکه حضور مستمر و مؤثر گشت‌های این اداره‌کل در کنار دیگر دستگاه‎های خدمات‌رسان و در نقاط حساس راه‎های استان، لکه‎گیری راه‌ها با ۱۶۰ هزار تن آسفالت، خط‌کشی ۱۵۰ کیلومتر از محورهای اصلی و آزادراه و همچنین خط‌کشی محور ۹۰ کیلومتری تهم – چورزق، پاک‎سازی و شست‌وشوی مستمر تابلوهای ایمنی از اقدامات طرح راهداری تابستانی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان است، عنوان کرد: با توجه به توریستی بودن محور زنجان (سه‌راهی بناب) - طارم (سرخه دیزج) علایم اخطاری، انتظامی ومسیرنماهای این حوزه به‌صورت ویژه در حال ساماندهی هستند که تاکنون ۷۰‌درصد پیشرفت داشته است.

به گفته یوسفی نگهداری و رفع عیوب خاموشی تیرهای روشنایی به طول ۱۰۵ کیلومتر و نصب و نگهداری چراغ‌های چشمک‌زن بالغ‌بر ۴۶۰ دستگاه، ریگلاژ و تسطیح شانه راه‌ها به طول سه هزار و صدکیلومتر، رفع اختلاف ارتفاع شانه راه‌ها و اصلاح شیب شیروانی به طول ۲۶۰ کیلومتر، بازسازی و تعمیر و نصب گاردریل به‌ویژه درراه‌های شریانی و راه‌های کوهستانی به طول ۹ کیلومتر دردستورکار راهداری تابستانی این اداره‌کل قرار دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.