| کد خبر: 169107 |

پرواز چین -کره شمالی با فشار آمریکا لغو شد

چین به دلیل فشارها و اعتراضات آمریکا، برنامه برقراری خط پروازی میان کره شمالی و این کشور را لغو کرده است.

تین نیوز

چین به دلیل فشارها و اعتراضات آمریکا، برنامه برقراری خط پروازی میان کره شمالی و این کشور را لغو کرده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا قرار بر این بود خط هوایی 'ایرکوریو' کره شمالی روز 28 ژوئن یک پرواز بین این کشور و شهر چنگدو در جنوب غرب چین برگزار کند اما به دنبال اعتراضات مکرر آمریکا به چین و هشدارهای این کشور درخصوص افزایش ارتباطات دو طرف در زمینه های تجاری و گردشگری، در همان روز چین این برنامه را لغو کرده است.

یونهاپ می‌نویسد این اقدام نشانی آشکار از تسلیم شدن چین در برابر فشارهای آمریکا است و اینکه پکن سرعت توسعه روابط گردشگری با کره شمالی را بیشتر کنترل خواهد کرد.

قرار بود گروه های گردشگری از چین که آماده سفر به کره شمالی بودند از این پرواز استفاده کنند اما به این گروه ها اعلام شده است برنامه های سفر لغو شده است.

خبرگزاری کره جنوبی از قول دست اندرکاران صنعت گردشگری چین آورده است تمام پروازهای برنامه‌ریزی شده، ذخیره شده و قرار بود گروه های گردشگر از چین راهی کره‌شمالی شوند اما ناگهان برنامه متوقف و سفرها لغو شد.

این گزارش می‌افزاید قرار بود یک پرواز چارتر هم از این شهر چین به کره‌شمالی برقرار شود که بنا به علل سیاسی احتمالا این پرواز هم لغو می شود.

'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی اواسط ماه گذشته میلادی در پکن با 'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین دیدار کرد و زمزمه‌هایی به گوش رسید مبنی بر اینکه چین بتدریج تحریم های کره شمالی را کاهش می دهد.

یک پرواز نیز برای ماه جاری میلادی از کره شمالی به شهر 'شی آن' در شمال غرب چین در نظر گرفته شده بود که احتمالا این پرواز نیز لغو خواهد شد.

گزارش خبرگزاری کره جنوبی حاکی است آمریکا صراحتا به چین هشدار داده است تا قبل از خلع سلاح اتمی کره شمالی، تحریم ها علیه این کشور نباید سست شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.