| کد خبر: 169080 |

◄ تضمین ایمنی خط راه‌آهن برقی گرمسار-اینچه‌برون توسط روسیه

پروژه برقی‌سازی خط ریلی گرمسار-اینچه‌‌برون یکی از پروژه‌های ریلی مهم ایران است که با افتتاح آن، قطارهای باری می‌توانند تا سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کنند و سالیانه ۱۰میلیون تن بار را نیز جابه‌جا کنند.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت بین‌المللی راه‌آهن روسیه در آیین آغاز پروژه برقی‌سازی قطار گرمسار-اینچه برون که بعد از ظهر امروز برگزار شد، گفت: خط ریلی گرمسار- اینچه‌برون یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ریلی برای حمل بارهای ترانزیتی در محور شرق دریای خزر است.

سرگئی پاولوف افزود: ارتقای ایمنی سیر، یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های این مسیر است که راه‌آهن روسیه با همه امکانات، ایمنی آن را به‌طور کامل تضمین می‌کند.

پاولوف ادامه داد: پروژه برقی‌سازی این خط ریلی یکی از پروژه‌های ریلی مهم روسیه در ایران است که با افتتاح آن، قطارهای باری می‌توانند تا سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کنند و سالیانه ۱۰میلیون تن بار را نیز جابه‌جا کنند.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی راه‌آهن روسیه همچنین ارزش این قرارداد را یک‌میلیارد و ۲۰۰میلیون یورو دانست و تعداد تونل‌های این پروژه عظیم که در کریدور شمال به جنوب قرار دارد را 90 عدد عنوان کرد.

پاولوف اضافه کرد: طبق قرارداد، کارشناسان ایرانی در روسیه یا در ایران و یا برخی کشورهای دیگر جهان، آموزش‌های لازم را در راستای ایجاد تحولات عظیم در صنعت ریلی ایران می‌بینند. بنابراین به منظور تکمیل ناوگان این خط، ساخت دو کارخانه لوکوموتیوسازی و مرکز آموزش کارکنان در دستور کار قرار می‌گیرد تا بتوانیم نیازهای این پروژه را تامین کنیم.

راه‌آهن برقی گرمسار-اینچه‌برون سرعت جابه‌جایی بار را تا چهار برابر افزایش خواهد داد

در ادامه مدیرعامل راه‌آهن روسیه نیز به‌عنوان سخنران دیگر این مراسم، ضمن بیان اهمیت برقی‌سازی خط آهن گرمسار-اینچه‌برون، وعده داد که این پروژه طی چهارسال و 4ماه به اتمام برسد.

اولگ بلازاروف افزود: با برقی شدن مسیر ریلی گرمسار- اینچه‌برون سرعت جابه‌جایی بار در کریدور بین‌المللی شمال- جنوب تا چهار برابر افزایش می‌یابد.

بلازاروف ادامه داد: با تکمیل این پروژه، روابط اقتصادی و تجاری بین کشورهای همسایه ایران توسعه خواهد یافت.

مدیرعامل راه‌آهن روسیه همچنین ضمن بیان این موضوع که با اجرای این پروژه، همکاری این کشور نیز با راه‌آهن ایران توسعه می‌یابد، گفت: امیدوارم این خط ریلی بتواند بر توسعه اقتصادی و مبادلات تجاری کشورهای حاشیه دریای خزر تاثیرگذار باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.