| کد خبر: 168963 |

◄ توسعه قطارهای حومه‌ای و محلی در شهرستان‌ها

رشد ۱۵ درصدی حمل مسافر ریلی در سه ماهه اول ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

تین نیوز

معاون مسافری راه‌آهن بابیان اینکه در سه‌ماهه اول سال ۹۷ نسبت به سال گذشته ۶.۷ میلیون نفر مسافر بین‌شهری و حومه‌ای جابه‌جا کردیم که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است گفت: در بخش حومه‌ای ۱.۷ میلیون نفر بوده که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد و در بخش بین‌شهری نیز پنج میلیون مسافر جابه‌جاشده که ۱۵ درصد رشد داشته‌ایم.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، میرحسن موسوی در آیین بهره‌برداری از قطار ریل باس که در شهرستان دورود برگزار شد، افزود: خدا را شاکریم که با توجه به اهدافی که در وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در بحث ارتقای سطح کیفی و ایمنی خطوط راه‌آهن در کنار توسعه خطوط راه‌آهن تعریف‌شده، بحث ارتقای سطح کیفی خدمات به مسافران هم در بخش تامین ناوگان مورد توجه قرارگرفته و در حال اجراست.

وی عنوان کرد: قطار ریل باس که با مبلغ قراردادی ۳۰میلیارد تومان خریداری‌شده توسط یکی از شرکت‌های داخلی و با همکاری یکی از شرکت‌های خارجی تولیدشده، امروز در خدمت مردم شریف درود قرار خواهد گرفت که به مردم دورود از این بابت تبریک می‌گوییم.

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: ما در سه‌ماهه اول سال ۹۷ نسبت به سال گذشته شش میلیون  و 700 هزار نفر مسافر بین‌شهری و حومه‌ای جابه‌جا کردیم که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است؛ در بخش حومه‌ای یک میلیون و 700 هزار   نفر بوده که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته‌ایم و در بخش بین‌شهری نیز با پنج میلیون مسافر جابه‌جاشده، ۱۵ درصد رشد داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی، توسعه قطارهای حومه‌ای و منطقه‌ای است که در این رابطه، دو گام مهم در سال‌های گذشته برداشته‌شده، گام نخست ایجاد شرکت قطارهای حومه‌ای زیرمجموعه راه‌آهن است که در قانون برنامه ششم به تصویب رسید.

موسوی خاطرنشان کرد: قرار بر این شده که یک شرکت اختصاصی زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی ایجاد شود که به طور ویژه در بخش قطارهای حومه‌ای و محلی فعالیت کند که اساسنامه آن را تهیه کردیم و به دولت ارسال کردیم تا در دستور کار قرار بگیرد امیدواریم این اساسنامه زودتر تصویب و شرکت هم هر چه سریعتر ایجاد شود و با اختصاص اعتبارات لازم شاهد توسعه قطارهای حومه‌ای و منطقه‌ای در کشور باشیم.

وی بیان کرد: دومین گامی که دولت برداشته، بخش خرید ۴۵۰ دستگاه واگن ریل باس با حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر است که تامین مالی و خرید آن از کشور کره جنوبی انجام‌شده، توافقات لازم در این رابطه نیز صورت گرفته و بناشده که با مشارکت یکی از شرکت‌ها و کارخانه‌های داخلی، قراردادش نهایی و ساخته شود و در اختیار ما قرار بگیرد.

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: توسعه قطارهای حومه‌ای و محلی باهدف کاهش شلوغی جاده‌ها و سفری ایمن معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است و درصدد هستیم که در شهرستان‌های کشورمان نسبت به توسعه جابه‌جایی مسافران محلی و حومه‌ای اقدام کنیم تا از این طریق بتوانیم از شلوغی جاده‌ها بکاهیم و مسافران با وسیله ایمن و راه‌آهن جابه‌جا شوند.

وی افزود: در ۵۸ کریدور، حدود شش و نیم میلیون تقاضای سفر در روز وجود دارد که عمده آن‌ها توسط وسایل شخصی یا عمومی است که معمولا بیشترین تصادفات هم در بخش سفرهای حومه‌ای اتفاق می‌افتد و مطالعاتی که ما انجام دادیم می‌تواند حداقل ۱۰درصد از این سفرها از طریق راه‌آهن و قطارهای حومه‌ای انجام شود یعنی روزانه ۱۵۰ هزار نفر به این روش جابه‌جا شوند.

موسوی عنوان کرد: از این ۵۸ کریدور، ۱۰ کریدور ریلی و راه‌آهن داریم که با توسعه خطوط در کنار این خطوط ریلی و با تامین ناوگان مناسب می‌توانیم حدود ۳۷۰ هزار نفر مسافر روزانه در نقاط محلی و حومه‌ای جابه‌جا کنیم.

وی تصریح کرد: در پنج کریدور بعد از ۱۰ کریدور که قطار و ریل نداریم می‌توانیم ۱۷۰ هزار نفر در روز جابه‌جا کنیم که در مجموع ۵۱۰ هزار نفر مسافر را می‌توان جا‌به‌جا کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.