| کد خبر: 168962 |

◄ گزارش سانحه پرواز رشت-تهران اعلام شد

سازمان هواپیمایى کشورى گزارش حادثه (Serious Incident) پرواز شماره ٨٤٥ هواپیمایی آسمان از مبدا فرودگاه_رشت به فرودگاه_مهرآباد، روز ٢١ خرداد ٩٧ را منتشر کرد.

تین نیوز

سازمان هواپیمایى کشورى گزارش حادثه (Serious Incident) پرواز شماره ٨٤٥ هواپیمایی آسمان از مبدأ فرودگاه_رشت به فرودگاه_مهرآباد، را منتشر کرد.

به گزارش تین‌نیوز، در ابتدای گزارش این سانحه آمده است، در روز 21 خردادماه سال جاری پرواز شماره 845 شرکت هواپیمایی آسمان با هواپیمای ای تی آر در مسیر تهران-رشت-تهران در حین فرود در فرودگاه مهرآباد تهران دچار سانحه و خسارت شد که موضوع مورد پیگیری دفتر بررسی سوانح حوادث قرار گرفت.

بر اساس اعلام گزارش سانحه، در روز ذکر شده هواپیمای مسیر پروازی تهران-کرمانشاه-تهران را در خلال ساعت09:30 الی 12:30 طی کرده و در ساعت 18:05 به‌وقت محلی پرواز دیگری را با شماره 844 در مسیر تهران-رشت شروع و به مدت 50 دقیقه انجام داده است. مجددا در ساعت 19:35 هواپیما با شماره845 با تعداد شش نفر خدمه پروازی و 62 مسافر فرودگاه رشت را به مقصد تهران ترک کرده و زمان پرواز تا لحظه فرود یک ساعت و 30 دقیقه به طول می‌انجامد.

دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری در بخشی از این گزارش سانحه اعلام کرده است، با توجه به گزارش هواشناسی اعلامی وجود ابر، رعدوبرق خلبان پرواز ترجیح می‌دهد پرواز را هر چند با تاخیر بالغ‌بر 30 دقیقه انجام دهد (در طرح پرواز ارتفاع پرواز 18000 پا مدت پرواز 55 دقیقه ثبت‌شده است) و تاخیر در ورود می‌تواند به مدت تاخیر در انتخاب مسیر پرواز توسط خلبان باشد تا از مواجه با توده از و هوای آشفته و توام با رعدوبرق اجتناب کرده باشد.

در بخشی از گزارش آمده است در این حادثه، هواپیماى EP-ATX به دلیل برخورد شن و ماسه ناشى از طوفان تهران دچار آسیب شده (FOD) اما بر اساس بررسی‌های فنى صورت گرفته "فشار عمودى غیرمتعارف" به سازه وارد نشده است.

photo_2018-07-01_11-34-41

14

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.