| کد خبر: 168956 |

بی‌اثری تعطیلات زمستانی بر رونق گردشگری

یک نماینده مجلس با اشاره به طرح تعطیلی زمستانه مدارس اظهار کرد: تعطیلی زمستانه مدارس در جهت توسعه گردشگری داخلی، طرحی غیرمنطقی و ناپخته است که کمکی به رشد این حوزه در کشور نخواهد کرد.

تین نیوز

یک نماینده مجلس با اشاره به طرح تعطیلی زمستانه مدارس اظهار کرد: تعطیلی زمستانه مدارس در جهت توسعه گردشگری داخلی، طرحی غیرمنطقی و ناپخته است که کمکی به رشد این حوزه در کشور نخواهد کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، محمدحسین قربانی با بیان اینکه طرح تعطیلات زمستانی برای پخته‌تر شدن باید به مجلس بیاید و پس از بررسی‌های کارشناسانه به تصویب نمایندگان برسد، افزود: در حال حاضر تعطیلات تابستانی کنونی به ظاهر ۳ ماه اما در عمل ۴ ماه است و این وقفه طولانی موجب شده که فاصله زیادی میان دانش‌آموزان و تحصیلات آنها ایجاد شود. این درحالی است که اگر بنا باشد تعطیلات دیگری نیز به این مجموعه تعطیلات اضافه شود، قطعا شرایط آموزشی برای دانش‌آموزان سخت‌تر خواهد شد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چنین تعطیلاتی در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته بسیار کمتر از ایران است و میزان بالای تعطیلات مدارس در کشور، به تحصیلات و روند آموزشی دانش‌آموزان ضربه می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است مسوولان سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به دلایل اصلی و ریشه‌ای عدم رونق گردشگری در کشور بپردازند و با بازنگری در سیاست‌های خود، پایه‌های رشد این صنعت را که در هر کشوری درآمدزایی می‌کند، بنیان نهند.

قربانی توجه به توسعه زیرساخت‌‌های گردشگری را مهم‌ترین مساله خواند و بهبود وضعیت هتل‌ها و اقامتگاه‌های کشور، حمل‌ونقل، ارتقای کیفیت خدمات بنگاه‎‌های گردشگری، کاهش هزینه‌های سفر برای گردشگران، برقراری امنیت گردشگر، نحوه ارتباط‌گیری با مسافران و معرفی مناسب جاذبه‌های گردشگری کشور به گردشگران را از عوامل اصلی بهبود وضعیت گردشگری در کشور برشمرد.

عضو فراکسیون گردشگری مجلس استفاده از جاذبه‌های طبیعی را یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم کشور دانست که از آن در حوزه گردشگری بهره‎گیری چندانی صورت نگرفته است و افزود: ایران از میان ۱۶ اقلیم دنیا، از ۱۴ اقلیم برخوردار است و باید با تمام توان برای بهره بردن از ظرفیت‌های موجود در این حوزه تلاش کرد تا درآمدزایی به وسیله این صنعت، کمک‌حالی برای اقتصاد کشور باشد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.