| کد خبر: 168935 |

◄ تکمیل بهسازی محورهای روستایی قم

طرح بهسازی 20 کیلومتر از محورهای روستایی بخش مرکزی قم تکمیل شد.

تین نیوز

رییس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان قم ضمن اعلام خبر تکمیل طرح بهسازی 20 کیلومتر از محورهای روستایی بخش مرکزی قم (دهستان‌های قم رود و قنوات) گفت: این اقدام در قالب اجرای دو طرح عمرانی و به صورت هم‌زمان انجام گرفت.

 به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، محمدرضا زیدآبادی افزود: در راستای اجرای طرح نخست که به طول شش کیلومتر بوده و محورهای روستایی دهستان قنوات به محور جنت آباد و سپس، ایستگاه راه‌آهن محمدیه متصل می‌سازد افزون بر هفت میلیارد ریال هزینه شده است.

زیدآبادی درخصوص اجرای طرح دوم نیز که هم‌زمان با طرح نخست به بهره‌برداری رسید عنوان کرد: در این طرح 14 کیلومتر از محورهای روستایی دهستان قم رود نیز بهسازی و روکش آسفالت شد.

وی محورهای بهسازی شده در این طرح را معبر جاده‌ای شش روستا دانست و عنوان کرد: جهت اجرای طرح بهسازی و روکش اسفالت محورهای یادشده بالغ‌بر 14 میلیارد ریال هزینه شده است.

زیدآبادی بازه زمانی اجرای این دو پروژه را کمتر از سه ماه دانست و گفت: عملیات اجرایی پروژه‌های فوق الذکر از فروردین ماه سال جاری آغاز و طی دوماه ونیم (تا پایان خردادماه سال جاری) آماده بهره‌برداری شدند.

 رییس اداره نگهداری راه‌های برون‌شهری استان قم درخصوص عوامل تسریع در اضمحلال آسفالت رویه راه‌های روستایی نیز به تجانب زمین‌های زراعی با سطح راه اشاره کرد و تصریح کرد: گاها تجانب محورهای روستایی با سطح راه به صورت مماس درمی‌آید که موجب نفوذ آب در لایه‌های آسفالتی و اضمحلال زودرس آن‌ها می‌شود.

وی ضمن تاکید بررعایت حریم جاده‌ای، به‌خصوص در محورهای روستایی عنوان کرد: کشاورزان درصورت تجانب و سوار بودن زمین زراعی بر سطح راه، دقت لازم را جهت جلوگیری از نفوذ و عبور آب، حین آبیاری لحاظ کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.