| کد خبر: 168911 |

◄ نشست معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد

شهرفرودگاهی امام ١٤ هزار هکتار است که شامل ۱۵۰۰ هکتار منطقه آزاد و ۲۵۰۰ هکتار منطقه ویژه است. همچنین در پهنه ۴۰۰۰ هکتاری فرودگاه باهدف افزایش ظرفیت مسافر، پایانه مسافری سلام به‌صورت ترمینال گالری در دست‌ساخت و بهره‌برداری است که نشان‌دهنده هویت ایرانی اسلامی ما خواهد بود.

تین نیوز

شانزدهمین نشست معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور از پنجم تا هفتم تیرماه در منطقه آزاد ارس با حضور نمایندگان مناطق آزاد کشور برگزار شد.

به گزارش تین نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرفرودگاهی امام، فرنوش جهرمی مدیر هماهنگی منطقه آزاد شهرفرودگاهی امام در طول معرفی این مجموعه و منطقه آزاد آن گفت: شهرفرودگاهی امام ١٤ هزار هکتار است که شامل ۱۵۰۰ هکتار منطقه آزاد و ۲۵۰۰ هکتار منطقه ویژه است. همچنین در پهنه چهار هزار هکتاری فرودگاه باهدف افزایش ظرفیت مسافر، پایانه مسافری سلام به صورت ترمینال گالری در دست ساخت و بهره برداری است که نشان دهنده هویت ایرانی اسلامی ما خواهد بود.

وی تاکید کرد: همچنین ترمینال ایرانشهر که در مرحله جذب سرمایه گذار است در فاز اول با ظرفیت 25 میلیون مسافر در سال و در فاز نهایی تا صد میلیون مسافر را جابه جا خواهد کرد.

جهرمی گفت: فاز پیشران منطقه آزاد فرودگاه امام ٢٤٠ هکتار است و مطالعات مهندسی آن انجام شده و فراخوان مناقصه احداث زیرساخت ها هم منتشرشده است. در محدوده ٢٤٠ هکتاری در قسمت شرقی شهر فرودگاهی، چهار پهنه اداری-تجاری، لجستیک، فناوری های برتر و صنایع خلاق فرهنگی هنری جانمایی شده است.

از سوی دیگر فاز اول پارک لجستیک و تولید به مساحت ۱۷۰۰ هکتار در منطقه جنوبی شهرفرودگاهی با رویکرد حمل ونقل ترکیبی و استفاده از مزیت های منطقه آزاد و ویژه واقع شده که طی مذاکره با بازیگران اصلی صنعت لجستیک ایران و جهان و بررسی نیازهای سرمایه گذاران و همچنین قوانین ملی و بین المللی طراحی شده و در دست مطالعات مهندسی است.

وی با اشاره به رویکرد ویژه شهرام آدم نژاد، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی در حوزه انجام مسئولیت اجتماعی شرکتی گفت: شهر فرودگاهی امام توسعه را بر مبنای اهداف توسعه پایدار در حوزه های محیط زیست، اقتصادی و اجتماعی صورت خواهد داد تا میراث قابل قبولی برای نسل های آینده در اداره و بهره برداری از این شهر فرودگاهی به جا بماند.

وی همچنین افزود: در حوزه گردشگری نیز برنامه ریزی های گسترده ای صورت گرفته تا با توجه به مسئولیت شهر فرودگاهی امام به عنوان یکی از زیرساخت های اساسی رشد گردشگری در کشور، محیط این مجموعه نیز با تقویت امکان تاریخی این منطقه و ایجاد باشگاه گردشگری برای مخاطبین جذاب شود.

به گفته وی سرمایه گذاری در صنعت هوانوردی، فرودگاهی و لجستیک، باوجود مزیت های منحصربه فرد منطقه آزاد و ویژه در مجموعه شهرفرودگاهی امام، موجب هم افزایی در دستاوردهای این صنایع و رونق اقتصادی چشمگیری خواهد شد. همان طور که دریکی از کشورهای همسایه نزدیک به ۳۴ درصد تولید ناخالص داخلی حاصل از صنعت هوانوردی است.

علی کاشانی حیدری، سرپرست دفتر ارتباطات اطلاع رسانی و امور بین الملل منطقه آزاد شهرفرودگاهی امام خمینی هم در این نشست گفت: منطقه آزاد شهرفرودگاهی امام به لحاظ زیرساختی و قانون گذاری می تواند پشتیبان مرکزی مناطق آزاد کشور باشد و در این مسیر برنامه های این منطقه، هم راستا با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد انجام می شود.

وی با اشاره به ویژگی های خاص منطقه آزاد شهرفرودگاهی امام گفت: مناطق آزاد کشور دارای سکنه بومی و بخش های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است درحالی که منطقه آزاد فرودگاه امام در کنار پایتخت می تواند مرکزی باشد برای پشتیبانی از فعالیت های تجاری واقتصادی مناطق آزاد که درنهایت به رشد و توسعه این مناطق خواهد انجامید.

کاشانی حیدری رویکردهای دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام را در راستای رشد و توسعه این منطقه دانست و گفت: تا پایان سال تصویر حقیقی و عملیاتی از منطقه آزاد شهرفرودگاهی امام خواهیم داشت و در این راه از تجارب سایر مناطق آزاد کشور بهره می بریم.

وی افزود: مهم ترین ویژگی منطقه آزاد شهرفرودگاهی امام دسترسی به زنجیره تأمین دسترسی در این منطقه است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.