| کد خبر: 168903 |

◄ برقراری پرواز مستقیم ایران-بلاروس در آینده نزدیک

سفیر جمهوری اسلامی ایران و وزیر حمل‌ونقل بلاروس بر همکاری در حوزه حمل‌ونقل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کردند.

تین نیوز

سفیر جمهوری اسلامی ایران و وزیر حمل‌ونقل بلاروس بر همکاری در حوزه حمل‌ونقل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کردند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، مصطفی اویسی در دیدار با آناتولی سیواک وزیر حمل‌ونقل بلاروس گفت: ایجاد مسیرهای پروازی مستقیم بین ایران و بلاروس اهمیت فراوانی دارد.

او مناسبات راهبردی در حوزه‌های اقتصادی را محتاج تدابیر مشترک و همکاری در سایه دوستی دو کشور اعلام کرد و گفت: همکاری‌های دو کشور در سال گذشته تجربه خوبی است که گسترش آن نه تنها به رشد روابط اقتصادی دو کشور بلکه به رونق اقتصادی کشورهای منطقه منجر خواهد شد. 

اویسی گفت: گسترش هرچه بیشتر مناسبات حمل‌ونقلی در منطقه می‌تواند مستقیم و غیرمستقیم موجب ایجاد تنوع در حوزه‌های درآمدزایی دو کشور شود. 

او با اشاره به حضور بلاروس در توافقنامه چهارجانبه ریلی باکو  گفت:  ایران و بلاروس در تکمیل و تسهیل ترانزیت بین‌المللی  اهمیت ویژه‌ای دارند. 

وزیر حمل‌ونقل بلاروس نیز گفت: ارتباطات جاده‌ای، ریلی یا هوایی از پایه‌های اصلی توسعه واقعی روابط اقتصادی بین کشورها است.

آناتولی سیواک برقراری پرواز را موجب افزایش استانداردهای امنیت اقتصادی و ثبات در روابط تجاری، فرهنگی و سیاسی بین دو کشور خواند و گفت: برقراری پروازهای مستقیم بین دو کشور از اولویت‌های مذاکرات حمل‌ونقلی ایران و بلاروس خواهد بود.

برگزاری نشست‌های مشترک کمیته حمل‌ونقل جاده‌ای، همکاری در پروژه‌های ریلی و ترکیبی از دیگر محورهای دیدار مصطفی اویسی و آناتولی سیواک بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.