| کد خبر: 168894 |

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور:

◄ قراردادهای بیمه تکمیلی، سودی برای رانندگان ندارد

یکی از دلایلی که اکثر رانندگان موفق به‌دریافت هزینه درمان خود از این بیمه‌ها نمی‌شوند این است که بیمه طرف قرارداد، شرایط را به‌گونه‌ای تنظیم می‌کند که کمتر راننده‌ای به‌لحاظ کارکرد براساس صورت وضعیت‌های دریافتی، بتواند مبلغ هزینه شده را از طرف بیمه دریافت کند.

تین نیوز

یک فعال حمل‌ونقلی معتقد است: قرارداد بیمه تکمیلی رانندگان با شرکت‌های بیمه که هرساله منعقد و تمدید می‌شود، یک قرارداد فرمالیته بوده و نفع چندانی برای رانندگان ندارد.

به گزارش تین‌نیوز، دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی، نوشت: در این قراردادها راننده چه بخواهد یا نخواهد و بداند و نداند هزینه بیمه تکمیلی درمان را از طریق صورت وضعیتی که می‌گیرد، پرداخت می‌کند.

حمید حسین‌زاده افزود: یکی از دلایلی که اکثر رانندگان موفق به‌دریافت هزینه درمان خود از این بیمه‌ها نمی‌شوند این است که بیمه طرف قرارداد، شرایط را به‌گونه‌ای تنظیم می‌کند که کمتر راننده‌ای به‌لحاظ کارکرد براساس صورت وضعیت‌های دریافتی، بتواند مبلغ هزینه شده را از طرف بیمه دریافت کند. 

وی گفت: در واقع اساس قرارداد برای تامین سود و منافع شرکت‌های بیمه بوده و تامین منافع و رفاه رانندگان زیاد مد نظر نیست.

به گفته وی در امضای چنین قراردادهایی باید دقت نظر لازم صورت گیرد تا منافع و بهره‌مندی رانندگان از پوشش بیمه‌ای مناسب‌تری در قبال هزینه‌ای که پرداخت می‌کنند، تامین شود.

به گزارش تین‌نیوز، دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور  همچنین در بخش دیگری از سخنانش به تغییراتی که  به تازگی در خصوص بیمه رانندگان طرح و تصویب شده است اشاره کرد و با مثبت ارزیابی کردن این تغییرات، اظهار امیدواری کرد به‌زودی با صدور بخشنامه‌های مربوطه این مصوبات  اجرایی شود.

او  در توضیح این تغییرات نوشت: تصویب حق شناور بودن بیمه رانندگان یکی از این تغییرات مثبت است ضمن این‌که مقرر شد رانندگانی که به بیمه بدهکار می‌شوند مبلغ بدهی خود را در ۵۰  قسط  پرداخت کنند.

این مقام صنفی افزود: همچنین در مورد جرایم دیرکرد پرداخت حق بیمه که حتی به‌طور روزانه لحاظ و دریافت می‌شد، تا سه ماه دیرکرد بخشوده می‌شود و جریمه دیرکرد مذکور لحاظ نمی‌شود.

حسین‌زاده گفت: ضمن این‌که با توجه به وجود اشکالات قانونی در مورد  سختی کار شغل رانندگی،  مقرر شده است مطالعات و بررسی‌های بیشتری در خصوص انطباق سختی کار با شرایط خاص رانندگان انجام گیرد تا پس از رفع موانع و اشکالات  موجود، موجب بهره‌مندی رانندگان از سختی کار گردد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.