| کد خبر: 168875 |

◄ کم شدن فاصله قطار نیازمند ساخت پایانه است

مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از تجهیز دو ایستگاه خط سه به سیستم تهویه خبر داد.

تین نیوز

مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از تجهیز دو ایستگاه خط سه به سیستم تهویه خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از برنا، محسن محمدیان به وجود هواساز بین تونلی در مسیر خط سه اشاره کرد و گفت: تاسیسات تهویه و فن برای دو ایستگاه میرزای شیرازی و تئاتر شهر در حال نصب است.

او تاکید کرد: قطارهای شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه دارای سیستم تهویه مطلوب هستند، اما گاهی اوقات ممکن است در طول سرویس‌دهی روزانه دچار نقص شود که به‌محض خروج قطار از چرخه بهره‌برداری، تعمیر و رفع عیب می‌شوند.

محمدیان تنظیم دمای واگن‌ها را 21 تا 23 درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: همچنین سلامت سیستم تهویه در بازدیدهای شبانه انجام می‌پذیرد و این موضوع در بازدیدهای دوره‌ای نیز مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

او گفت: سال گذشته فاصله حرکت قطارهای مترو در خط سه حدفاصل ایستگاه‌های خواجه عبدالله انصاری تا قائم، 18 دقیقه یک‌بار بود؛ اما از آبان سال 96 با تمهیداتی که انجام شد، فاصله حرکت در این مسیر ابتدا به 10 دقیقه کاهش یافت و سپس فاصله حرکت قطارها در کل خط سه به نه دقیقه رسید.

این مقام مسئول گفت: کمتر کردن فاصله حرکت در خط سه متروی تهران نیازمند تأمین تجهیزات، واگن و به‌خصوص ساخت پایانه در این خط است چون در حال حاضر خط سه فاقد پایانه است و در صورت افزایش قطارها در این خط برای پارک و توقف آن‌ها مکانی وجود ندارد.

محمدیان در ادامه اظهار کرد: ساخت پایانه در آزادگان در برنامه کار شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) وجود دارد که در صورت تأمین بودجه موردنیاز توسط آن شرکت انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.