| کد خبر: 168872 |

◄ راه‌آهن دورود-خرم‌آباد در انتظار تامین اعتبار

استاندار لرستان از لزوم تامین اعتبار پروژه راه‌آهن دورود-خرم‌آباد از محل منابع عمومی به علت به پایان رسیدن اعتبار فعلی این پروژه خبر داد.

تین نیوز

استاندار لرستان از لزوم تامین اعتبار پروژه راه‌آهن دورود-خرم‌آباد از محل منابع عمومی به علت به پایان رسیدن اعتبار فعلی این پروژه خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از تسنیم، سیدموسی خادمی گفت: شرکت راه‌آهن دورود با وجود ریل باس افزایش بهای بلیط نداشته و دولت در کنار مردم است.

او شامگاه پنجشنبه در آئین بهره‌برداری از ریل باس حومه‌ای استان که در شهرستان دورود برگزار شد اظهار داشت:

استاندار لرستان تاکید کرد: بخش حمل‌ونقل ریلی به‌دلیل نرخ ارزان، اطمینان بیشتر و پایدارای آن بخش مهمی در حمل‌ونقل است و هر استانی اگر بخواهد توسعه داشته باشد، باید دارای همه روش‌های حمل‌ونقل باشد.

خادمی با تأکید بر اینکه با پیگری‌ها آنتنی بروجرد به راه‌آهن خرم‌آباد، دورود  اضافه‌شده است گفت: امسال باید تلاش کرد تا اعتبار پروژه راه‌آهن دورود، خرم‌آباد از محل منابع عمومی تأمین شود چون اعتبار فعلی این راه‌آهن از محل فولاد بود که رو به اتمام است.

 او گفت: اعتبار خوبی به دالان الیگودرز به ازنا برای تملک آن اختصاص داده‌شده، البته باید بپذیریم که به‌دلیل سال‌های رکود مالی توقعات ما انجام نمی‌شود.

استاندار لرستان گفت: خطوط ریلی که از استان عبور می‌کند، جزو سخت گذرترین و پرهزینه‌ترین خطوط بوده، اما دارای زیباترین محل‌های عبور قطار در کشور است و می‌تواند به یک جاذبه گردشگری تبدیل شود.

خادمی بابیان اینکه هیچ شرکت دولتی نباید افزایش قیمت داشته باشد، افزود: خادمی بابیان اینکه از ایجاد خدمات جانبی در مسیر راه‌آهن نباید غافل شد، اظهار داشت: ایجاد تعمیرگاه‌ها، شرکت‌های ضروری و گردشگری می‌تواند به بهره‌وری سرمایه و مشاغل جانبی در منطقه کمک کند.

او بخشی از مشکلات فرودگاه لرستان را ناشی از طبیعت منطقه برشمرد و گفت: در توسعه فرودگاه لرستان اقدامات خوبی انجام‌شده و پروازهای فرودگاه استان را باید مناسب‌تر کرد.

استاندار لرستان همچنین از تصویب اتصال آزادراه خرم‌آباد - بروجرد به پل زال خبر داد و گفت: در تلاش برای افتتاح آزادراه خرم‌آباد- بروجرد در سال جاری هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.