| کد خبر: 168865 |

مرور هفتگی اخبار حوزه حمل‌ونقل استان‌ها

در هفته‌ای که گذشت بیشتر در حوزه جاده و ریلی و تاکید بر اتمام پروژه‌ها در این دو حوزه بود. در این بین آخرین اطلاع رسانی‌ها هم در حوزه‌ ریلی، جاده‌ای و دریایی درخصوص سفرهای تابستانی هم وجود داشت که این موضوعات اهم اخبار در هفته‌ای که گذشت را تشکیل می‌دهند.

تین نیوز

در هفته‌ای که گذشت بیشتر در حوزه جاده و ریلی و تاکید بر اتمام پروژه‌ها در این دو حوزه بود. در این بین آخرین اطلاع رسانی‌ها هم در حوزه‌ ریلی، جاده‌ای و دریایی درخصوص سفرهای تابستانی هم وجود داشت که این موضوعات اهم اخبار در هفته‌ای که گذشت را تشکیل می‌دهند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گزارش آخر هفته در هفته‌ای که گذشت بیشتر در حوزه جاده و ریلی و تاکید بر اتمام پروژه‌ها در این دو حوزه بود. با این حال دو استان هرمزگان و قزوین در راس خبرهای استانی بودند و اقدامات صورت گرفته در این دو استان از عناوین اصلی خبرهای هفته را تشکیل دادند. در این بین آخرین اطلاع رسانی‌ها هم در حوزه‌ ریلی، جاده‌ای و دریایی درخصوص سفرهای تابستانی هم وجود داشت که این موضوعات اهم اخبار در هفته‌ای که گذشت را تشکیل می‌دهند.در این زمینه  مهم‌ترین اخبار استان‌ها در حوزه حمل و نقل طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است.

لرستان

همه شرکت‌های مسافربری خرم‌آباد در پایانه برون‌استانی مستقر شدند و سفرهای مردم تنها از این مکان امکانپذیر خواهد بود.

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان گفت: از تاریخ چهارم تیرماه همه شرکت‌های مسافربری خرم‌آباد در ترمینال برون‌استانی مستقر و فعالیت رسمی خود را آغاز کرده‌اند و سفرهای مردم تنها از این مکان امکانپذیر خواهد بود.

هرمزگان

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش ضمن ارایه گزارشی از عملکرد این بندر طی سه ماه نخست سال جاری از افزایش ۱۱۴ درصدی جابجایی مسافر در تنها بندرگاه جزیره مرجانی خلیج فارس خبر داد.

احمد شهریاری با اشاره به تخلیه و بارگیری ۶۱۶ هزار و ۷۶۸ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در بندر کیش از آغاز سال جاری تا پایان خردادماه ۹۷ اظهار داشت: از این میزان، ۵۷۲ هزار و ۹۰۳ تن به کالای غیر نفتی و ۴۳ هزار و ۸۶۵ تن کالای نفتی اختصاص دارد.

وی با اشاره به کاهش ۷۲ درصدی واردات کالا های غیر نفتی طی سه ماهه سال جاری در بندر کیش گفت: طی این مدت۲ هزار و ۸۳۶ تن انواع کالاهای غیر نفتی وارد و همچنین  ۵۷۳ تن کالا به خارج از کشور صادر  شده است.

همچنین دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور پس از ارزیابی ادارات نگهداری راه‌های استانهای سراسر کشور، اداره نگهداری راههای استان این اداره کل را جزء ۵ دستگاه برتر سازمان معرفی کرد.

داریوش باقر جوان  علت این موفقیت را چنین بیان نمود : با توجه به کامل بودن ورود اطلاعات، ثبت عملکرد و ثبت مختصات فعالیت های روکش آسفالت در سال ۹۶ و همچنین کامل بودن فهرست پروژه های پیشنهادی سال ۹۷ طرح های روکش آسفالت  اداره نگهداری راههای استان هرمزگان  موفق گردید در بین ادارات راهداری وحمل ونقل جاده ای سراسر کشور جزءادارات برتر قرار گیرد .

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای هرمزگان افزود : بر اساس اعلام نظر مدیر کل دفتر نگهداری راههای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، ادارات کل نگهداری استان‌های هرمزگان، همدان، فارس، کردستان، کرمان  بدون اولویت، ادارات برتر در این بخش شناخته شدند  .

در ادامه سفیر کشور اتریش در ایران که برای آشنایی و شناسایی ظرفیتهای اقتصادی با هدف گسترش تعاملات و همکاریهای مشترک بین دو کشور به هرمزگان سفر کرده بود درحاشیه بازدید از بزرگترین بندر تجاری کشور بر لزوم تعمیم همکاری های فی مابین پیرامون مباحث ریل لجستیک تاکید کرد.

اشتفان شولتس،  پیش از ظهر سوم تیر ماه در بدو ورود به پیشرفته ترین بندر کانتینری کشور مورد استقبال مقامات ارشد اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان قرار گرفت و در بازدیدی دو ساعته از بخش های مختلف بندر شهید رجایی دیدن کرد.

سفیر اتریش در ایران هدف از سفر یک روزه خود به هرمزگان را آشنایی و شناسایی هرچه بیشتر با حوزه های اقتصادی این استان مهم و استراتژیک برشمرد و اظهار داشت: برانیم تا با احصاء زمینه های مشترک همکاری، فرصت بحث و تبادل نظر طرفین در حوزهای دریایی و بندری، مدیریت آب و اهمیت منابع، کشاورزی ارگانیک، توسعه گردشگری و مباحث لجستیک ریلی فراهم آید.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت: در خرداد ماه سال جاری بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه تردد شمار، تعداد ۱۰ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۲۱۴ تردد در محورهای مواصلاتی استان هرمزگان به ثبت رسید که ۲۸ درصد از کل این تردد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده است.

داریوش باقرجوان طی گزارشی اعلام نمود : در خرداد ماه سال جاری  بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه تردد شمار، تعداد ۱۰ میلیون  و ۳۴۴ هزار و ۲۱۴ تردد در محورهای مواصلاتی استان هرمزگان به ثبت رسید که ۲۸ درصد از کل این تردد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده که محور بندرشهید رجایی بندرعباس با ۲۳۲هزار و ۵۹۵ وسیله نقلیه، بیشترین تردد وسایل نقلیه سنگین را داشته است.

در ادامه مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از هوشمند سازی تردد دریایی در بنادر پهل و لافت در اواسط تیر ماه خبر داد.

اله مراد عفیفی پور با بیان اینکه هرگونه کسب و کاری نیاز به فناوری اطلاعات و ارتباطات  دارد گفت : مدیریت بنادر و حمل و نقل دریایی نیازمند سخت افزار و نرم افزار به روز و هوشمنداست.

 وی افزود: مکانیزه کردن فعالیتهای دریایی علاوه بر پویایی و سرعت باعث ارتقاء بهره وری و ایمنی تردد بیشترخواهد شد.

کهگیلویه وبویراحمد

فاز اول پروژه پل سوم بشار یاسوج بعد از ۱۵ سال معطلی بالاخره با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون عمرانی استاندار، نماینده بویراحمد و دنا و فرماندار بویراحمد افتتاح شد.

با حضور علی‌محمد احمدی ،غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمع زیادی از مسوولان استانی و شهرستانی فاز اول پل سوم بشار یاسوج افتتاح شد.

در حاشیه این آئین ابتدا علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی به تشریح این پروژه پرداخت و از استاندار، نماینده بویراحمد و دنا و دست‌اندرکاران اجرایی این پروژه تشکر کرد.

مازندران

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران عنوان نمود: این اداره کل در سال گذشته به طول ۴۰ کیلومتر آسفالت گرم از محل اعتبارات ابلاغی انجام و بطول ۴۰۰ کیلومتر از محل دریافت قیر بصورت مشارکتی آسفالت گرم انجام شد.

عبداله بهادری ضمن بیان این مطلب افزود: مازندران با توجه به نوع اقلیم و شرایط توپوگرافی و به طبع تنوع فرآورده های کشاورزی، مسئله راههای مناسب روستایی به منظور حمل ونقل هرچه سریعتر ، آسانتر و در عین حال ارزانترین فرآورده ها به بازار مصرف یکی از اصلی ترین دغدغه های ذهنی مسئولین محترم استان می باشد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه بیش از ۷۸۰۰ کیلومتر از راههای تحت پوشش این اداره کل در مازندران را محورهای روستایی در بر می گیرد لذا می طلبد تا نگاه ویژه و خاصی به این محورها شود.

همچنین معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی جزئیات مشوق‌ جذب سرمایه‌گذار و توسعه صادرات و ترانزیت در بنادر شمالی کشور را تشریح کرد و گفت: تخفیفات تعرفه‌ای تا سقف ۷۰ درصد بابت رشد صادرات در بنادر شمالی کشور اعمال شد.

محمدعلی حسن‌زاده‌، درباره تمهیدات سازمان بنادر و دریانوردی برای افزایش صادرات از بنادر شمالی کشور و توسعه بنادر خزر در ایران اظهار داشت: کل بنادر حاشیه خزر در ایران، استعداد رشد تخلیه و بارگیری را دارا هستند که در این باره می‌توان به بنادر امیرآباد، آستارا، نوشهر، فریدون‌کنار و انزلی به عنوان بنادر مهم تجاری در حوزه صادرات اشاره کرد.

سمنان

سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان گفت : با تمام قوا برای حل مشکلات صنفی رانندگان تلاش می کنیم.

احسان منصور کیایی سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان در دیدار با صنوف حمل و نقل جاده ای کالای شهرستان سمنان گفت: با توجه به مشکلات اخیر پیش آمده در حوزه حمل و نقل جاده ای کالا و ابلاغ سیاست ها و تاکیدات ریاست محترم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مبنی بر حفظ حقوق صنفی شاغلین حمل و نقل جاده ای ، با استفاده از تمام قوا و ظرفیتها برای تحقق خواسته های به حق رانندگان تلاش می کنیم .

قزوین

مدیر کل راه وشهرسازی استان از انعقاد قرارداد جدید و آغازعملیات اجرایی بازگشایی و ساخت راه روستایی آبگرم یله گنبد در بخش کوهین شهرستان قزوین خبرداد.

مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان با اعلام این خبر گفت: عملیات اجرایی بازگشایی و ساخت راه روستایی ابگرم یله گنبد آغازگردیده است.

رئیس شورای هماهنگی امورراه وشهرسازی استان اضافه کرد: روستای آبگرم یله گنبد می تواند با فراهم کردن بسترهای گردشگری مکان بسیار مناسب و دیدنی باشد برای سفر، به همین جهت دردستورکار راه وشهرسازی قرارگرفته است.       

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین پروژه احداث جاده قزوین-کلاچای را دارای ردیف اعتباری دانست و گفت: مسیر یاد شده به همراه ۱۸۰ طرح دیگر در زمان دولت دهم مصوبه دار شده و همه ساله نیز بودجه هرچند به مقدار خیلی کم به آن تعلق گرفته است.

جعفر قزوینیان با اعلام این مطلب اظهار داشت: جاده در دست احداث قزوین-رحیم آباد-کلاچای ۱۴۵ کیلومتر بوده که ۷۰ کیلومتر آن در استان قزوین واقع شده و فاز نخست آن نیز به طول ۲۶ کیلومتر در اواخر سال ۹۲ کلنگ زنی شد.

وی با اشاره به تعطیلی پروژه جاده قزوین-کلاچای از سوی محیط زیست استان، یادآور شد: به طور معمول هر طرحی که دارای ردیف اعتباری بوده و همه ساله نیز بودجه تخصیصی آن از سوی مجلس مصوب می‌شود، به منزله تائید مجوزهای آن نیز می‌باشد.

در ادامه مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با ارائه پازل‌های تشکیل دهنده TODبه وزیر راه و شهرسازی با دستور ایشان قرار شد همکاری های لازم در این خصوص به عمل آید.

مسعود حق‌لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی (TOD) در این استان به عنوان یکی از استان‌های پایلوت اظهار داشت: پس از ابلاغ وزارت راه و شهرسازی و مقام عالی وزارت مبنی بر ارتباط دقیق و مستحکم بین حمل و نقل برون‌ و درون‌شهری، در این راستا دو خطه کردن محور تهران – قزوین و قزوین – زنجان در دستور کار قرار گرفت و در همین راستا در سال ۹۷ محور تهران - قزوین افتتاح خواهد شد.

همچنین مدیرکل راه‌آهن شمالغرب از اتمام مطالعات استقرار نظام TOD در راه‌آهن قزوین در سال جاری خبر داد و گفت: اقبال مردم به راه‌آهن، بازآفرینی شهری و حل معضل ترافیک از جمله مزایای اجرای طرح TOD هستند.

علی خدایی، مدیرکل راه‌آهن شمالغرب با اشاره به اینکه ایستگاه راه‌آهن قزوین به عنوان یکی از ایستگاه‌های پایلوت برای اجرای طرح TOD انتخاب شده است، گفت: در حال مطالعه و برگزاری جلسات هماهنگی برای TOD هستیم. مشاوری از سمت استانداری قزوین و مشاوری نیز از سوی راه آهن تعیین شده و مطالعات در حال انجام است. این مطالعات امسال به اتمام می‌رسد.

در یکی از اخبار مهم هفته استان، در جلسه‌ای با حضور سخنگوی دولت، آخرین وضعیت طرح‌های گیلان بررسی شد. سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح‌های گیلان که در سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور استاندار، برخی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلام،  معاونان وزرا و مدیران استان برگزار شد گفت: خط آهن قزوین - رشت در آینده ای نزدیک با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

محمد باقر نوبخت افزود: تعدادی دیگر از طرح‌های مصوب سفر هیات  دولت هم همزمان با این طرح افتتاح خواهد شد.

گیلان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: برای نخستین بار در میان بنادر شمال کشور، محموله ای ۳ هزار تنی به بندر آستارا کابوتاژ شد.

حسین چراغی درباره نخستین محموله کابوتاژی به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، تصریح کرد: محموله ۳ هزار تنی "کلینکر" توسط یک کشتی به صورت کابوتاژ (رویه‌ای است که بر اساس آن کالای داخلی از یک گمرک مرزی به گمرک مرزی دیگر در قلمرو گمرکی از راه دریا یا رودخانه‌های مرزی حمل می‌شود.) از بندر امیر آباد به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا بارگیری کرد.

خوزستان

به دنبال مشارکت فعالانه کارکنان و اتخاذ تمهیدات مدیریتی ویژه در مجتمع بندری امام خمینی (ره)، مصرف انرژی و منابع آب کاهش‌یافته و گام‌های عملی برای مدیریت سبز برداشته شد.

سرپرست واحد مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در پی کاهش ساعات کار اداری در ایام تابستانی باهدف صرفه‌جویی در مصرف برق، کارکنان این اداره کل نیز با رعایت اصل صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک شایانی به کاهش میزان مصرف برق و جلوگیری از هدررفت آن کردند.

عبدالرحیم شولکی با اشاره به انجام مطالعات آبیاری فضای سبز به‌صورت آبیاری قطره‌ای در راستای صرفه‌جویی منابع آب، از دیگر اقدامات مدیریتی با بهره‌گیری از فن‌آوری نوین در این راستا خبر داد.

فارس

مراسم آغاز عملیات اجرایی تعریض و بهسازی محور جوادیه- اکبرآباد (مسیر رفت‌وبرگشت) باحضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس، فرمانده پلیس‌راه شمال استان و جمعی دیگر ازمسئولین استانی برگزار شد.

مراسم آغاز عملیات اجرایی تعریض و بهسازی محور جوادیه- اکبرآباد (مسیر رفت‌وبرگشت) باحضور رحیمی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، تکاور مدیرکل راه و شهرسازی استان، سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس، احمدی فرمانده پلیس‌راه شمال استان و جمعی دیگر ازمسئولین استانی برگزار شد.

علیرضا سیاهپور در این مراسم ضمن اشاره به اهمیت ارتقای ایمنی کمربندی شیراز گفت: این طرح باهدف ارتقای ایمنی کمربندی شیراز محور جوادیه – اکبرآباد و در قالب تعریض و بهسازی صورت می‌گیرد.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس با اشاره به فعالیت ۱۲۳ دستگاه گشت راهداری در تمام محورهای استان، برنامه‌های این اداره‌کل را برای خدمات‌رسانی به مردم در طول سفرهای تابستانی را تشریح کرد.

علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره تمهیدات این اداره کل برای سفرهای تابستانی اظهار کرد: ادارات مختلف راهداری استان تمهیدات لازم برای سفرهای تابستانی و خدمات‌دهی مناسب به هموطنان را اندیشیده‌اند که بر این اساس ۸۲ راهدارخانه شامل ۷۶ راهدارخانه ثابت و ۶ راهدارخانه سیار در سراسر استان فعال هستند و به مردم در راستای کنترل ترافیک استان خدمات‌رسانی می‌کنند.

همچنین استاندار فارس تأکید کرد: تلاش حداکثری تمام دستگاه‌ها و عوامل اجرایی برای تکمیل و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از آزادراه شیراز -اصفهان لازم و ضروری است و دستگاه‌های متولی باید با جدیت این موضوع را دنبال کنند.

اسماعیل تبادار در جریان بازدید از روند عملیات اجرایی آزادراه شیراز-اصفهان با بیان اینکه پروژه‌های بزرگ‌راه سازی، صنعتی و تولیدی در استان در دستور کار است، افزود: تکمیل پروژه‌های عمرانی مهم و تأثیرگذار استان فارس در بخش‌های مختلف در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار دارد و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

نماینده عالی دولت در استان فارس، پروژه آزادراه شیراز- اصفهان را یکی از پروژه‌های مهم استان عنوان کرد و یادآور شد: این پروژه در دو سه سال گذشته و در دولت تدبیر و امید رونق مضاعف گرفته و از ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی به حدود ۷۲ درصد رسیده است.

کردستان

دولت تدبیر و امید نخستین قدم‌های توسعه کردستان را با توسعه زیرساخت‌ها از جمله راه‌های ارتباطی شروع کرد و در طول چهار سال گذشته در مجموع ۹۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۴۰ کیلومتر محورهای بین شهری و ۷۲۰ کیلومتر راه روستایی در این استان با اعتبار ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال احداث شد.

بهمن مردانیا  با اعلام این موضوع اظهارکرد: استان در مسیر کریدور شمال جنوب کشور قرار دارد و تمامی قطعات باقی مانده این پروژه به پیمان واگذار شده و برای تامین اعتبار آن یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اوراق بهادار به فروش رفته است.

استاندار کردستان گفت اضافه کرد: این قطعات در محورهای کامیاران - سنندج، سنندج - دیواندره، دیواندره - سقز و سقز - بوکان است که شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور عهده دار اجرای این طرح‌ها است.

همچنین دولت تدبیر و امید در چهار سال گذشته با ایجاد ۹۶۰ کیلومتر راه، شروع عملیات ساخت فرودگاه سقز و راه‌آهن همدان - سنندج خیز بلندی برای توسعه شبکه حمل‌ونقل این استان برداشته است.

شرایط جغرافیایی کردستان، قرار گرفتن در منطقه کوهستانی و مرزی با طبیعت خشن، بالا بودن هزینه‌های راهسازی در این استان در مقایسه با استان‌های مرکزی و تزریق قطره‌چکانی اعتبارات این بخش در ادوار گذشته، باعث شد توسعه راه‌های کردستان دچار عقب‌افتادگی تاریخی و رنج مضاعف شود.

در ادامه همچنین مدیر طرح احداث راه اصلی و جدید سنندج - مریوان گفت: این طرح هم‌اکنون ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل آن نیازمند جذب اعتبار ۶۴۰ میلیارد ریالی است.

عرفان مرادی مدیر طرح احداث راه اصلی و جدید سنندج - مریوان گفت: احداث واریانت تیژتیژگاران در مسیر جدید سنندج - مریوان از طرح‌های اولویت‌دار حوزه راه و شهرسازی کردستان محسوب می‌شود.

وی افزود: ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز این طرح شامل ۳۴۰ میلیارد ریال برای اتمام تونل یک هزار و ۸۸۶ متری باغان و ۲۴۰ میلیارد ریال نیز برای اتمام احداث راه و ابنیه‌های این مسیر ۵۲ کیلومتری است.

گلستان

معاون هماهنگی امور عمرانی گلستان گفت: با توجه به شروع سفرهای تابستانه واجرای مطلوب طرح خدمات تابستانه در سطح استان توسط دستگاه های مرتبط و امدادی شاهد کاهش حوادث جاده‌ای خواهیم بود.

میرمحمد غراوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان در سومین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل ونقل استان با دستور کار بررسی علل تصادفات و ایمنی در محورهای مواصلاتی اظهار داشت: ایمنی و کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای امری مهم و اساسی و خاطر نشان ساخت دستگاههای دخیل در بخش ایمنی استان بایستی با ارائه راهکارهای لازم و اجرای آن ازآمار فزاینده حوادث و تلفات جاده‌ای جلوگیری کنند.

زنجان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: اخذ کمیسیون اضافی شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل جاده‌ای از رانندگان ممنوع بوده و باید این موارد سریعا گزارش داده شود.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان با اعلام این مطلب گفت : اخذ کمیسیون اضافی شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل جاده‌ای از رانندگان، ممنوع است و رانندگان فعال در حوزه حمل ونقل جاده ای بین شهری می بایست این موارد را سریعا گزارش دهند .

ایرج دست نشان افزود: سامانه تلفن پاسخگوی ۱۴۱ (داخلی ۵ ) جهت دریافت  هرگونه انتقاد ،شکایت ودیدگاه فعالان این حوزه وعلی الخصوص رانندگان درمورد دریافت کمیسیون اضافی ،وضعیت خدمات رسانی درشبکه جاده ای وعدم پرداخت به موقع کرایه وهمچنین وضعیت عملکردی شرکتهای حمل ونقل ودیگر نکات مورد نظر در دسترس است.

همچنین مدیرکل راهداری استان زنجان گفت: با توجه به کنترل تردد وسایل نقلیه با ۶۸ دستگاه ترددشمار برخط در محورهای بین‌شهری استان، در خردادماه امسال تعداد ۱۲ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۱۵۵ تردد وسیله نقلیه در ۳۷ مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان ثبت شده است.

ایرج دست‌نشان گفت: در این مدت تعداد ترددها در جاده‌های کشور حدود ۵۶۸ میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه ۱۴ کشور را داراست. بیشترین تردد در آزادراه قزوین – زنجان با ۵۸۱ هزار و ۴۵۳ تردد و محور ابهر-خرمدره با ۵۹۳ هزار و ۱۵۹ تردد و کمترین تردد در محور ماهنشان-نیک‌پی با ۸.۷۵۰ جابجایی صورت گرفته است.

در ادامه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان از آمادگی کامل بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان برای سفرهای تابستانی خبر داد.

ایرج دست‌نشان گفت: تجهیز و آماده‌سازی راهدارخانه‌ها، هماهنگی با انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر استان و نظارت بیشتر بر فعالیت این شرکت‌ها و ابلاغ دستورات لازم به همه مالکان مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی برای نظافت و ارائه خدمات مناسب به مسافران صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه تکمیل خط‌کشی راه‌ها و ترمیم علائم و گاردیل‌های آسیب‌دیده در کنار شست‌وشوی علائم افقی در دستور کار این اداره کل قرار دارد، تصریح کرد: با تلاش عوامل راهداری، اصلاح شیب‌ها، شانه‌سازی و اصلاح و ساماندهی تابلوها و علائم جاده‌ای و لکه‌گیری و روکش، رفع نقاط پرتصادف، اصلاح هندسی قوس‌ها، اجرای شیارهای هشداردهنده و لرزاننده، بهبود و تقویت حفاظ‌های کناری جاده‌ها، ترمیم رویه راه‌ها و نیز اصلاح شانه و ابنیه فنی راه‌ها به خصوص در مسیرهای پرتردد در حال انجام است.

چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری درنشست مشترک با شهرداران واعضای شورای شهرستان بروجن که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد؛ از ضرورت توسعه بزرگراههای این استان خبر داد.

داریوش حسینی درنشست مشترک با شهرداران واعضای شورای شهرستان بروجن که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد؛ از ضرورت توسعه بزرگراههای این استان خبر داد.

مرکزی

میزان جابجایی کالا در ۳ ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش ۳ درصدی برخوردار بوده است.

حمید قاسمی، رئیس اداره حمل ونقل کالا با اعلام این مطلب، گفت: بر اساس آمار موجود، در ۳ ماهه اول سال جاری ۴ میلیون تن کالا طی ۲۷هزار سرویس باری از استان جابجا شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۳ در صدی در تناژ جابجایی و ۴ درصدی در تعداد سرویس های باری داشته است.

تهران

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصدی منطقه یک آزادراه تهران-شمال خبر داد و گفت: بخش عمده ۹ درصد باقیمانده از این منطقه مربوط به عملیات روسازی و تاسیسات مکانیکی برقی است.

خیراله خادمی در حاشیه بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر راه و شهرسازی از آزادراه تهران-شمال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: منطقه یک این آزادراه از پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصدی برخوردار است و ۹ درصد باقیمانده نیز بیشتر مروبط به عملیات روسازی بتنی و تاسیسات مکانیکی برقی است.

وی افزود: کار روسازی بتنی با همت و تلاش پیمانکاران در مراحل پایانی قرار دارد و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با ایمنی بالا پیش از اتمام سال ۹۷ به پایان برسد.

قم

رئیس اداره نگهداری راه‌ها اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم از تکمیل طرح بهسازی ۲۰ کیلومتر از محورهای روستایی بخش مرکزی قم خبر داد.

محمدرضا زیدآبادی عنوان کرد: در قالب اجرای دو طرح عمرانی، جمعاً بااعتباری بالغ‌بر ۲۱ میلیارد ریال، ۲۰ کیلومتر از محورهای روستایی بخش مرکزی قم بهسازی شد.

رئیس اداره نگهداری راه‌های این اداره کل ضمن اعلام خبر تکمیل طرح بهسازی ۲۰ کیلومتر از محورهای روستایی بخش مرکزی قم (دهستان‌های قمرود و قنوات) اظهار کرد: این اقدام در قالب اجرای دو طرح عمرانی و به‌صورت هم‌زمان انجام گرفت.

بوشهر

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: مشکل سرگردانی مسافران جزیره خارگ در بوشهر که از شهریورماه سال گذشته به علت تعطیلی پایانه مسافری کشتیرانی والفجر ایجاد شده بود، با خرید این اسکله توسط این اداره کل برطرف شد.

نورالله اسعدی سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، افزود: بتازگی در نشستی با حضور مسئولان شرکت های کشتیرانی جمهوری اسلامی و والفجر در دفتر معاونت اموردریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور مقرر شد تاسیسات احداثی اسکله مسافربری شرکت والفجر در ازای پرداخت قیمت کارشناسی روز توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خریداری و در اختیار مردم قرار گیرد.

خراسان رضوی

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از احداث پل روگذر راه آهن سنگ بست با هزینه‌ای بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال خبر داد.

محمد پارسا با اعلام این خبر گفت: احداث باند دوم محور مشهد – فریمان – تربت جام – تایباد – دوغارون به طول ۲۲۰ کیلومتر که در شبکه ترانزیت شرقی – غربی کشور واقع است یکی از محورهای ترانزیتی مهم محسوب شده و ارتباط ایران و افغانستان را از طریق مرز دوغارون با سایر راه‌های ارتباطی دو کشور و بنادر جنوبی ایران برقرار می‌سازد.

همچنین مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در راستای بهبود وضعیت مبادی ورودی از کشور افغانستان ۱۰ کیلومتر از باند دوم تایباد- تربت جام به بهره برداری رسید.

«محمدرضا اخوان عبداللهیان» با بیان این مطلب افزود: پروژه قطعه بک باند دوم محور تایباد به تربت جام که ۱۰ کیلومتر طول دارد، با اعتبار ۱۶۵ میلیارد ریال هزینه کرد به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: در این پروژه ۱۵۷ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۱۳۴ هزار مترمکعب خاکریزی، ۵۰ هزار مترمکعب زیراساس، ۲۱ هزار مترمکعب اساس و ۱۳ هزار مترمکعب (۳۰  هزار تن ) آسفالت انجام شده است.

همدان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان از اصلاح ۱۰ پیچ خطرناک جاده‌ای در نقاط پرتصادف استان خبر داد.

حمید پرورشی خرم در گفتگویی با اشاره به اینکه در سه ماه نخست امسال اداره کل راهداری استان در خصوص شناسایی و اصلاح نقاط پرتصادف استان اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار کرد: در این مدت ۱۲ مورد از تقاطع جاده‌ای استان نیز اصلاح شد.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از اجرایی شدن استفاده از دستگاه کارتخوان (pos) در شرکت‌های حمل‌ونقل استان خبر داد.

محمد رودباری در گفتگویی اظهار کرد: این اقدام با ابلاغ معاونت حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، از ابتدای تیرماه امسال در سطح استان اجرایی می‌شود.

وی افزود: از این پس همه مبادلات مالی بین رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل از طریق این دستگاه انجام می‌شود.

آذربایجان شرقی

معاون وزیر راه و شهرسازی و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از روند ساخت آزادراه تبریز-سهند بازدید و بر تکمیل هر چه سریع‌تر این آزادراه با هدف کاهش بار ترافیکی و زمان سفر در این مسیر تأکید کردند.

حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه جمعی از مدیران شرکت، پزشکیان نایب رئیس مجلس، سعیدی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر و رحمتی معاون عمرانی استان آذربایجان شرقی از روند اجرایی پروژه آزادراه تبریز-سهند بازدید کردند.

در راستای جلسات هم اندیشی مدیران عامل شرکت های عمران شهرهای جدید، طاهرخانی با حضور در استان آذربایجان شرقی و شهر جدید سهند با تأکید بر تحقق مطالبات مردم این شهر، دستورات لازم را صادر کرد.

اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل از ساخت و نصب ۲ پل عابر پیاده در محورهای نمین آستارا و اردبیل محدوده روستای قاسم قشلاقی خبر داد.

علی رحمتی در بازدید مراحل نصب پل عابر پیاده نمین گفت: برای ساخت این دو پل ۶۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هزینه شده است.

وی افزود: پل عابر پیاده شهرستان نمین به طول ۴۶ متر با ارتفاع ۵/۵ متر و دارای سازه‌ای قوی و بسیار محکم در مدت ۴ ماه ساخته شده است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.