| کد خبر: 168840 |

◄ بررسی ممنوعیت ثبت‌سفارش خودرو در کمیسیون اصل 90

در نشست کمیسیون اصل 90 درباره افزایش قیمت خودرو و ممنوعیت ثبت سفارش خودرو با حضور نهادهای امنیتی و نظارتی برگزار شد. ازاین‌رو نمایندگانی از سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و نماینده وزارت اطلاعات حضور یافتند تا به اطلاعات جامع‌تری در این زمینه دست‌یابیم.

تین نیوز

توقف ثبت سفارش موجب ایجاد انحصار بیشتر در خودروسازی داخلی و افزایش قیمت شده است. بهرام پارسایی، عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود بابیان این مطلب گفت: در نشست این کمیسیون درباره افزایش قیمت خودرو و ممنوعیت ثبت سفارش خودرو با حضور نهادهای امنیتی و نظارتی برگزار شد. ازاین‌رو نمایندگانی از سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و نماینده وزارت اطلاعات حضور یافتند تا به اطلاعات جامع‌تری در این زمینه دست‌یابیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همه موارد در این نشست بررسی شد، دیوان محاسبات اطلاعات دقیق‌تری را در جلسات آتی ارائه خواهد کرد، وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور نیز پیرو مباحث مذکور قرار شد اطلاعات بیشتری به کمیسیون ارائه دهند.

او افزود: با توجه به مشکلات پیش‌آمده قرار شد تا روز یکشنبه (10 تیرماه) در نشستی دیگر به جمع‌بندی برسیم. متأسفانه در این مدت اخیر شاهد افزایش سرسام‌آور خودروی داخلی بدون پاسخگویی از سوی خودروسازان بودیم. خودروسازان داخلی در اقدام غیرقانونی و بدون دلیل موجه نسبت به افزایش چشم‌گیر قیمت اقدام کردند، حال‌آنکه انتظار می‌رفت تعهد بیشتر نسبت به مشتریان خود داشته باشند.

پارسایی یادآور شد: در این جلسه نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز حضور داشتند، وی در این نشست عنوان کرد که جلوی ثبت سفارش 1400 کالا ازجمله خودرو گرفته‌شده است، هرچند توقف ثبت سفارش باهدف کاهش قیمت خودرو صورت گرفت اما توقف ثبت سفارش موجب ایجاد انحصار بیشتر در خودروسازی داخلی شده زیرا در فضای بدون رقیب به افزایش قیمت خودرو پرداختند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: درزمینهٔ واردات غیرقانونی 6 هزار خودرو مباحثی مطرح شد اما طبق مستندات و اطلاعاتی که به دست ما رسیده بیش از 6 هزار خودرو وارد کشور شده است، اما مستندات مربوط به واردکننده‌ها هنوز به دست ما نرسیده است.

ابتدای هفته جاری وزارت صنعت فهرستی از کالاهای ممنوعه وارداتی را اعلام کرد که خودرو هم یکی از این کالاها بود. این تصمیم وزارت صنعت که برای کنترل خروج ارز از کشور و حمایت از خودروسازان داخلی گرفته‌شده است باعث افزایش چشمگیر قیمت خودروهای وارداتی در بازار شد. روز گذشته خودروی تویوتا لندکروز باقیمت یک میلیارد تومان با افزایش 60 درصدی به قیمت یک میلیارد و 600 میلیون تومان رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.