| کد خبر: 168837 |

◄ درنظر گرفتن مرخصی استعلاحی برای رانندگان

براساس پیگیری‌های کارگروه ویژه پیگیری مطالبات کامیون‌داران افزایش ۲۰ درصدی کرایه رانندگان، بیمه تأمین اجتماعی، اقساطی کردن بدهی رانندگان و پرداخت غرامت دستمزد به آنها اجرایی شده است. خدیجه ربیعی، رئیس این کارگروه با اعلام این خبر گفت: مسئله دیگر که اخیراً در کارگروه مطرح‌شده بحث پرداخت غرامت و دستمزد به کارگران است. زمانی که آنها به‌دلیل بیماری نمی‌توانند کاری انجام دهند همچون شرایط کارمندان مستحق دریافت مرخصی استعلاجی بودند، سازمان تأمین اجتماعی با توجه به شرایط راننده‌ها تقبل کرد که غرامت برای آنها درنظر گرفته و پرداخت کند.

تین نیوز

براساس پیگیری‌های کارگروه ویژه پیگیری مطالبات کامیون‌داران افزایش ۲۰ درصدی کرایه رانندگان، بیمه تأمین اجتماعی، اقساطی کردن بدهی رانندگان و پرداخت غرامت دستمزد به آنها اجرایی شده است. خدیجه ربیعی، رئیس این کارگروه با اعلام این خبر گفت: مسئله دیگر که اخیراً در کارگروه مطرح‌شده بحث پرداخت غرامت و دستمزد به کارگران است. زمانی که آنها به‌دلیل بیماری نمی‌توانند کاری انجام دهند همچون شرایط کارمندان مستحق دریافت مرخصی استعلاجی بودند، سازمان تأمین اجتماعی با توجه به شرایط راننده‌ها تقبل کرد که غرامت برای آنها درنظر گرفته و پرداخت کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، رئیس کارگروه ویژه پیگیری مطالبات رانندگان در کمیسیون کشاورزی با اشاره به اقساطی شدن بدهی رانندگان،‌ گفت: رانندگان  در مواردی همچون بیمه بدهی‌هایی داشتند که قرار شد تقسیط شود البته مشکل دیگر آن است که قسمتی از بیمه رانندگان را باید سازمان هدفمندی بدهد که اکنون سازمان تأمین اجتماعی مطالباتی حدود ۴۳۰۰ میلیارد دارد. قرار شد در جلساتی با سازمان برنامه‌وبودجه پیگیری‌هایی انجام شود تا مطالبات سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود که این سازمان بتواند خدمات بهتری را به رانندگان ارائه دهد.

ربیعی در توضیح جلسات کارگروه ویژه پیگیری مطالبات رانندگان در کمیسیون کشاورزی، گفت: با توجه به اهمیت موضوع، کمیسیون کشاورزی اقدام به تشکیل کارگروهی برای پیگیری مطالبات رانندگان بخصوص کامیون‌داران کرد. قرار شد که مطالبات آنها موضوع به موضوع بررسی‌شده که تاکنون این کارگروه چهار جلسه را تشکیل داده است.

او افزود: در وهله اول افزایش ۲۰ درصدی کرایه رانندگان پیگیری شد که این موضوع از حدود یک ماه پیش اجرایی می‌شود. موضوع دیگر مشکل بیمه تأمین اجتماعی رانندگان بود،‌ درگذشته رانندگان ۱۳.۵ درصد حق بیمه و دولت نیز به همین میزان حق بیمه پرداخت می‌کردند که در مقطع کوتاهی دولت سهم کمتری از حق بیمه را پرداخت کرده و بار بیشتر به گردن رانندگان افتاد به همین دلیل با بررسی‌های صورت گرفته و همکاری خوب سازمان تأمین اجتماعی، پرداخت حق بیمه به روال قبل برگشت.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: بحث دیگر درباره اصلاح ماده ۱۳ قانون استفاده از حداکثر توان تولید است که شامل حال رانندگان نمی‌شود. ما در کمیسیون به دنبال نوشتن طرح اصلاحیه‌ای هستیم که پرداختن به جزئیات آن منوط به تصمیم‌گیری کمیسیون اجتماعی و صحن علنی است.

ربیعی کارت هوشمند رانندگان را از دیگر موضوعات این کارگروه عنوان کرد و گفت: زمانی که رانندگان به هر دلیلی نمی‌توانستند کارشان را ادامه دهند برای تمدید کارت هوشمند به مشکل برمی‌خورند، مصوب شد که بلافاصله کارت هوشمند آنها منقضی نشده و آنها زمانی برای تمدید کارت هوشمند داشته باشند.

او همچنین با اشاره به تأکیدات انجام‌شده به سازمان راهداری حمل‌ونقل برای پرداخت معوقات چهارساله رانندگان، گفت: عزم دولت و مجلس آن است که با هم‌اندیشی و همفکری مطالبات رانندگان را پرداخت کنند تا مشکلات آنها برطرف شود

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.