| کد خبر: 168821 |

◄ امکان اندازه‌گیری به گوگل ارث افزوده شد

گوگل ارث یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در جهان است که روزانه کاربران بسیاری برای مشاهده نقاط مختلف زمین از آن استفاده می‌کنند.

تین نیوز

گوگل ارث یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در جهان است که روزانه کاربران بسیاری برای مشاهده نقاط مختلف زمین از آن استفاده می‌کنند.

به گزارش وب‌سایت The Star Online، گوگل به‌تازگی ابزار و قابلیت جدیدی را به پلت‌فرم گوگل ارث (Google Earth) افزوده است تا کاربران بتوانند فاصله، مسافت و مساحت دقیق هر منطقه‌ای از جهان را که خواستند، اندازه‌گیری کرده و بسنجند.

به‌عنوان‌مثال، کاربران قادر خواهند بود با انتخاب دونقطه بر روی نقشه گوگل، از این ابزار استفاده کرده و فاصله دقیق آن را از گوگل ارث بخواهند یا با مشخص کردن یک مکان موردنظر، از ابزار مذکور درخواست کنند که مساحت آن قسمت را محاسبه کند و دراختیار آن‌ها قرار دهد.

البته برای تعیین و محاسبه مساحت اماکن مختلف، کاربران باید درنظر داشته باشند که مکان موردنظر باید از شکل هندسی دقیق و تقریباً منظمی برخوردار باشد، در غیر این صورت این ابزار نمی‌تواند به‌طور دقیق مساحت آن را بیان کند. بدین ترتیب، کاربران قادر خواهند بود با  بهره‌مندی از این قابلیت جدید، پارک، مدرسه، خانه و محل کار خود را اندازه‌گیری کرده و مساحت دقیق آن‌ها را به دست بیاورند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، درحال‌حاضر این امکان جذاب، شگفت‌انگیز و کاربردی تنها برای کاربران گوشی‌های اندرویدی و مرورگر اینترنتی گوگل کروم قابل‌استفاده است و کاربران گوشی‌های آیفون و دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل iOS هنوز دسترسی به این قابلیت ندارند اما طبق گزارش‌های موجود، این قابلیت به‌زودی برای کاربران iOS نیز قابل‌دسترسی و اجرا خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.