| کد خبر: 168771 |

تحریم‌ها تاثیری بر روابط همکاری ریلی ایران و روسیه ندارد

مدیر کل شرکت بین المللی RZD گفت: راه آهن ایران تمامی امکانات برای توسعه و تکامل در دست دارد و یکی از این موضوعات سرمایه گذاری بر روی تولیدات داخلی و اتصال به شبکه ریلی جهانی است که حتی در صورت تکمیل این دالان جنوب به شمال یک دریا امکانت به سمت راه آهن ایران باز می شود.

تین نیوز

مدیرکل شرکت بین‌المللی RZD گفت: راه‌آهن ایران تمامی امکانات برای توسعه و تکامل در دست دارد و یکی از این موضوعات سرمایه گذاری بر روی تولیدات داخلی و اتصال به شبکه ریلی جهانی است که حتی در صورت تکمیل این دالان جنوب به شمال یک دریا امکانت به سمت راه‌آهن ایران باز  می‌شود.                                                                                                                                                                     به گزارش تین نیوز به نقل از میزان، سرجی پالو در خصوص همکاری راه‌آهن ایران و روسیه بیان کرد: راه‌آهن روسیه یک روابط دیرینه‌ای با ایران داشته و درزمینهٔ ارتقا سطح ترانزیت، مبادله تکنولوژی روز، پروژه‌های زیرساختی همکاری داشته‌ایم.

وی با اشاره به مدرنیزه کردن خطوط ریلی گرمسار به اینچه برون بیان کرد: یکی از پروژه‌هایی که در دست اقدام داریم پروژه تعمیر، بازسازی و مدرنیزه کردن خط گرمسار به اینچه‌برون است که این پروژه از طرق فاینانس دولت روسیه تامین مالی شده و ۸۵ درصد ارزش کل پروژه توسط وام فدراسیون روسیه و ۱۵ درصد از طریق ایران تامین می‌شود.

مدیرکل شرکت بین‌المللی RZD دراین‌باره تاکید کرد: بخش عمده این پروژه مربوط به بازسازی زیرساخت‌های موجود خط به طول ۵۰۰ کیلومتر و احداث شبکه انتقال برق برای تردد قطار‌های برقی خواهد بود که این پروژه اجازه خواهد داد که در ظرفیت بهره‌وری خط ۵ برابر افزایش و سرعت سیر از ۶۰ کیلومتر موجود به ۱۲۰ کیلومتر برساند و

سرجی پالو با اشاره به تامین امنیت صددرصدی مسافران در این خط گفت: در این پروژه امنیت مسافران به‌صورت صددرصدی تامین می‌شود و فضای مناسبی برای اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند و قصد داریم در حین اجرای پروژه از تمام ظرفیت شرکت‌های داخلی استفاده کنیم که این موضوع نه‌تنها درزمینهٔ عملیات عمرانی بلکه درزمینهٔ شروع تولیدات جدید این امر را دنبال می‌کنیم.

وی در توضیح شرایط راه‌آهن ایران گفت: راه‌آهن ایران یک سازمان درحال‌توسعه و تکامل است و در پروژه گرمسار-اینچه برون ایران قبل از شروع قرارداد کار‌های بازسازی و ارتقا این خط را انجام می‌دهد.

مدیرکل شرکت بین‌المللی RZD در خصوص شرایط رشد ترانزیت در راه‌آهن ایران بیان کرد: برای رشد بخش ترانزیت در راه‌آهن ایران باید اقدامات مناسبی از قبیل توسعه کریدور شمال به جنوب برای متصل شدن بازار ایران به هند و از سمتی دیگر به کشور‌های دیگر در دستور همکاری میان ایران و روسیه قرار گرفته است.

سرجی پالو در توضیح ارزش ریالی سرمایه‌گذاری روسیه در ایران بیان کرد: ارزش پروژه توسعه خطوط راه‌آهن گرمسار-اینچه برون حدود ۱.۲ میلیارد یورو بوده که در سایر زمینه‌ها نیز مذاکراتی داریم که در صورت به نتیجه رسیدن این مبلغ را چندین برابر خواهد کرد.

وی عنوان کرد: صندوق توسعه روسیه نیز باهدف جذب نقدینگی برای بازار ایران، فعال‌شده است.

مدیرکل شرکت بین‌المللی RZD در پاسخ به این سوال که آیا تحریم‌ها تاثیری بر همکاری این کشور با ایران دارد، گفت: تحریم‌ها هیچ تاثیر بر روابط همکاری راه‌آهن روسیه به ایران ندارد و ما بدون هیچ کاستی به این روابط ادامه می‌دهیم.

سرجی پالو در خصوص شرایط راه‌آهن ایران اظهار کرد: راه‌آهن ایران تمامی امکانات برای توسعه و تکامل در دست دارد و یکی از این موضوعات سرمایه گذاری بر روی تولیدات داخلی و اتصال به شبکه ریلی جهانی است که حتی در صورت تکمیل این دالان جنوب به شمال یک دریا امکانت به سمت راه‌آهن باز می‌شود و همکاری این دو کشور امتیاز مناسبی برای دو کشور خواهد داشت و به تبادل تکنولوژی منجرمی شود.

وی در انتها خاطرنشان کرد: امیدواریم همکاری ایران و روسیه قدم بزرگی در ایجاد شبکه حمل‌ونقل سریع و سیر مسافر ایجاد کند و قدم بزرگی درزمینهٔ رشد راه‌آهن ایران خواهد بود

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.