| کد خبر: 168696 |

◄ کمبود 1300 واگن در مترو تهران

کمبود واگن را مشکل اصلی متروی پایتخت است. مجید کیان پور، عضو کمیسیون عمران مجلس بابیان این مطلب گفت: متروی تهران دارای ۱۳۰۰ واگن است که برای رفاه حال شهروندان این تعداد باید به دو برابر افزایش یابد.

تین نیوز

مجید کیان پور، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: متروی تهران دارای ۱۳۰۰ واگن است که برای رفاه حال شهروندان این تعداد باید به دو برابر افزایش یابد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت،  کیان‌پور افزود: قیمت واگن‌های مترو بسیار بالا بوده و حدود 5 هزار میلیارد تومان است که تأمین آن به‌راحتی امکان‌پذیر نیست.

این نماینده مجلس، با توجه به ترافیک سرسام‌آور پایتخت مترو را از نیازهای اساسی این کلان‌شهر دانست و گفت: صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش ترافیک و آلودگی هوا و به‌تبع آن تأمین سلامت شهروندان از مزایای مهم پرداختن به توسعه مترو است.

او با تأکید بر لزوم افزایش تعداد واگن‌ها، ادامه داد: کمبود منابع مهم‌ترین علت عدم توسعه مترو است زیرا شهرداری منابع کافی ندارد و دولت نیز سهم خود را از توسعه مترو پرداخت نمی‌کند، بنابراین نیاز است با تلاش همگانی و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها این کمبودها از طریق استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، فاینانس و اوراق مشارکت رفع شود.

این نماینده مجلس دهم، بر ضرورت کاهش سرفاصله قطارهای مترو تأکید کرد و گفت: درحال‌حاضر میانگین آن 4 تا 5 دقیقه است که در جهت رفاه حال شهروندان نیاز است با افزایش واگن‌ها این فاصله به 2 تا 3 دقیقه کاهش یابد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید براینکه دولت باید سهم 50 درصدی خود را برای توسعه مترو پرداخت کند، افزود: دولت باید توجه جدی به این موضوع داشته باشد.

در سال‌های اخیر توسعه مترو در تهران سرعت مناسبی پیداکرده و با توجه به افزایش نامتوازن تعداد واگن‌های مترو، این مسئله باعث برهم خوردن افزایش واگن‌های مترو نسبت به تعداد مسافران شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.