| کد خبر: 168672 |

با تصمیمات جدید دولت هیچ گونه نگرانی برای تامین ارز وجود ندارد

رئیس کل بانک مرکزی: در تصمیمات جدید دولت 4 گروه کالایی تعریف شده است­ که به صورت شفاف­ و روشن تامین ارز شده­ و هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

تین نیوز

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در تصمیمات جدید دولت 4 گروه کالایی تعریف شده است­ که به صورت شفاف­ و روشن تامین ارز شده­ و هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از صدا و سیما، ولی الله سیف گفت: ترتیبات جدید ارزی از 21 فروردین نهایی و عملیاتی شد و تا امروز نتایج کار نشان می دهد که سامانه نیما کارایی­ خودش را نشان داده­ و دولت با اشراف کامل تخصیص بهینه منابع را دارد.

وی ادامه داد: به کالاهای ضروری که وارد می شود­ ارز تخصیص می یابد و­ کالاهایی که در داخل­ تولید می شود دیگر نیازی به ارز ندارد و بیخودی منابع ارزی برای این کالاها مصرف نمی شود.

رئیس کل بانک مرکزی گفت:­ جلسات زیادی برگزار شد و امروز 4 گروه کالایی را برای تخصیص ارز تعریف کردیم­ که گروه اول کالاهای اساسی کشور است که سابقه آن نشان می دهد 18 میلیارد دلار ارز لازم دارد، گروه دوم کالاهای ضروری است که واردات سال گذشته نشان می دهد 24 میلیارد دلار ارز لازم دارد، گروه سوم کالاهای عادی که 5.6 میلیارد دلار سابقه واردات گذشته را دارد و گروه چهارم کالاهای خودکفا که در داخل کشور تولید می شود و نیازی به واردات نیست که البته در گذشته این گروه کالایی 3.8 میلیارد دلار ارز نیاز داشت.

وی افزود: تامین ارز برای این کالاها با هیچ مشکلی روبرو نیست و می تواند با انضباط کامل اختصاص پیدا کند.­

سیف با اشاره به اینکه تلاش هایی که از خارج کشور به بازار القا می شود التهابات مصنوعی و انتظارات منفی را به همراه دارد گفت: با این تصمیمات می توانیم به­ صورت شفاف و روشن ارز را تامین کنیم و هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.