| کد خبر: 168565 |

◄ نخستین هواپیمایی برقی جهان تست شد

نروژ قصد دارد در عرض هفت سال آینده پروازهای تجاری با هواپیماهای برقی را راه‌اندازی کند و تا سال 2040 تمامی پروازهای داخلی با این هواپیماها انجام دهد.

تین نیوز

نروژ قصد دارد در عرض هفت سال آینده پروازهای تجاری با هواپیماهای برقی را راه‌اندازی کند و تا سال 2040 تمامی پروازهای داخلی با این هواپیماها انجام دهد.

به گزارش گروه‌بین‌الملل تین‌نیوز به نقل از فصل اقتصاد، هفته گذشته یک پرواز آزمایشی کوتاه چنددقیقه‌ای، هواپیمای Alpha Electro G2 که ساخت شرکتی اهل اسلوونی به نام Pipistrel  است، با موتوری برقی توانست در آسمان اسلو به حرکت درآمده و عملکردی موفقیت‌آمیز داشته باشد.

این پرواز به‌خوبی اثبات می‌کند که استفاده از هواپیماهای الکتریکی تجاری چندان دور از دسترس نبوده و در عرض چند سال آتی قابل تحقق است.

هواپیمای برقی مذکور دارای یک موتوربرقی به قدرت 50 کیلووات (معادل 67 اسب بخار) است که  انرژی موردنیاز این موتور نیز توسط باتری 21 کیلووات ساعتی تأمین می‌شود.

با این مشخصات  Alpha Electro قادر است تا یک ساعت در آسمان به پرواز درآمده و 130 کیلومتر مسافت را با یک‌بار شارژ پشت سر بگذارد.

این هواپیمای الکتریکی کوچک بدون سرنشین 350 کیلوگرم وزن دارد و حداکثر با حجم باری حدود 550 کیلوگرم، می‌تواند از زمین بلند شود.

در حال حاضر دو چالش اصلی پیش‌روی هواپیماهای برقی؛ وزن زیاد باتری‌ها و  محدویت مسافت قابل پیمایش است. انتظار می‌رود با توجه به‌شتاب بالای پیشرفت، هردوی این چالش‌ها در سال‌های آینده برطرف شوند.

اگرچه با فناوری امروز نمی‌توان هواپیمای به این بزرگی را تمام الکتریکی کرد، اما برقی‌سازی کامل هدف نهایی بوده و این اتفاق روزی به واقعیت تبدیل خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.