| کد خبر: 168432 |

ضرورت تقویت مشارکت بانوان در عرصه مدیریت صنعت هوانوردی

عضو هیات مدیره و مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور بانوان، با اشاره به اینکه باید تا پایان برنامه ششم توسعه شاهد افزایش محسوس حضور بانوان در سمت‌های مدیریتی باشیم، تحقق این امر را مستلزم تلاش جدی بانوان صنعت هوانوردی و نیز همکاری متولیان و مسئولان دانست.

تین نیوز

عضو هیات مدیره و مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور بانوان، با اشاره به اینکه باید تا پایان برنامه ششم توسعه شاهد افزایش محسوس حضور بانوان در سمت‌های مدیریتی باشیم، تحقق این امر را مستلزم تلاش جدی بانوان صنعت هوانوردی و نیز همکاری متولیان و مسئولان دانست.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، معصومه ابراهیمی، نخستین بانوی عضو هیات مدیره شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و مشاور مدیرعامل در امور بانوان و خانواده،  به بیان سیاست های  کلی امور بانوان و خانواده شرکت پرداخت و گفت: سیاست های کلی امور بانوان و خانواده شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از سیاست های کلان کشور جدا نیست. در اسناد بالادستی و سایر قوانین مربوط به زنان و خانواده تکالیفی برای دستگاه های متولی پیش بینی شده است که باید به منصه ظهور برسد. البته در راه تحقق این تکالیف قانونی با موانع و مشکلاتی روبه رو هستیم که با برطرف شدن این موانع می توانیم شاهد حمایت جدی تر از حقوق زنان و تحکیم بنیان خانواده و نیز استفاده معقول و متناسب از ظرفیت های انسانی شامل زنان و مردان باشیم.

ابراهیمی تاکید کرد: بانوان ایرانی بخش موثری از ظرفیت انسانی کشورهستند و استفاده مطلوب از این ظرفیت زمینه پیشبرد و توسعه متوازن و همه جانبه جامعه را با شتاب منطقی فراهم می کند.

وی با تاکید بر اینکه باید حمایت عملی از بانوان در شرکت تقویت شود، افزود: باید حقوق و نیازهای اصلی بانوان شناسایی و موانع پیش رو برای استفاده از ظرفیت انسانی آنها در حوزه های مختلف به تدریج برطرف شوند. دراین راستا بخشی از تلاش ها متوجه متولیان امر و مسئولان است و بانوان نیز باید تلاش های لازم را بدون طرح مطالبات نامعقول انجام دهند زیرا مطالبه ها اگر معقول و منطبق با فرهنگ ملی و دینی ما نباشد، به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

نخستین بانوی عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران  با بیان اینکه دستگاه های اجرایی باید از ظرفیت های قانونی برای استفاده هرچه بیشتر از توانمندی بانوان در حوزه های مختلف از جمله سطح مدیریتی بهره گیرند، عنوان کرد: خوشبختانه رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران دیدگاه جنسیتی ندارد و من شاهد بوده ام که به مدیران شرکت توصیه لازم برای بهره مندی بهینه از توانمندی نسوان همکار را داشته است واز مدیران شرکت تقاضا می کنم از ظرفیت انسانی بانوان همکار بهتر و بیشتر استفاده کنند زیرا امور شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با خرد جمعی  اداره می شود و ارکان مختلف در آن تاثیرگذار هستند. من آمادگی دارم به عنوان عضو کوچکی از خدمتگزاران هیات مدیره در این زمینه از تمام توان خود استفاده کنم و سایر اعضای هیات مدیره و مدیران شرکت نیز در این زمینه همکاری وحمایت لازم را خواهند کرد.

مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در امور زنان و خانواده با بیان اینکه رضایت حداکثری از سطح حضور بانوان در حوزه های مدیریتی در سطح کشور وجود ندارد، گفت: بانوان باید فارغ از نگاه های فمینیستی رایج در غرب، توانمندی خود را در عرصه های مختلف در اختیار کشورقرار دهند و متولیان امرنیز باید گام های حمایتی و عملی را در این زمینه بردارند.

وی در معرفی مهمترین اقدامات انجام شده درحوزه امور زنان و خانواده شرکت افزود: از جمله اقدامات می توان به اجرای برنامه های فرهنگی و مناسبتی، برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه امور زنان و خانواده مانند موضوعات روان شناسی، اجتماعی و فرهنگی و سلامت جسمی و روانی، انجام اقدامات لازم در راستای اجرای تکالیف قانونی مانند اعمال قانون مرخصی ۹ ماهه زایمان برای بانوان شاغل در شرکت و کاهش ساعت کار بانوان دارای فرزند و همسر معلول یا فرزند زیر شش سال اشاره کرد. همچنین می توان به تامین  مهدکودک و برگزاری گردهمایی با حضور نمایندگان امور بانوان و خانواده ستاد و فرودگاه ها و ارائه مشاوره های حقوقی به بانوان اشاره کرد. در مجموع تلاش می شود در چارچوب  تکالیف و اختیارات قانونی و بودجه تخصیصی برنامه ریزی برای اجرای برنامه های ویژه بانوان انجام شود.

ابراهیمی با تاکید بر توانمندی بالای بسیاری از بانوان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران برای تصدی سمت های مدیریتی گفت: اکنون سطح حضور بانوان در سمت های مدیریتی شرکت کمتر از ۱۰ درصد است که باید تا پایان برنامه ششم به طور محسوس افزایش یابد.

وی با بیان اینکه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران شرکتی کاملا تخصصی و فعال در دو سطح ملی و بین المللی است، افزود: بانوان در شرایط اجتماعی و فرهنگی امروز نباید از نقش مادری خود غافل شوند و لازم است با یک برنامه ریزی صحیح و دقیق به مدیریت صحیح در امر خانواده و مسئولیت شغلی و اجتماعی خود بپردازند و در این زمینه به گونه ای عمل کنند که تعادل میان مدیریت امور خانواده و مسئولیت های شغلی برقرار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.