| کد خبر: 168333 |

◄ ردیاب خودرو در ناوگان راهداری اصفهان

ردیاب خودرویی به ناوگان راهداری استان اصفهان رسید.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به کاربرد ردیاب خودرویی در صنعت حمل‌ونقل عمومی به‌منظور ارائه خدمات باکیفیت بهتر، گفت: سیستم‌های مختلفی در جهت کنترل و مدیریت ناوگان طراحی‌شده‌اند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان، مهدی خضری افزود: اخیراً کاربرد ردیاب خودرویی در صنعت حمل‌ونقل عمومی به‌منظور ارائه خدمات باکیفیت بهتر، مرسوم شده است در این میان سیستم‌های مختلفی در جهت کنترل و مدیریت ناوگان طراحی‌شده‌اند.

وی بابیان اینکه این سیستم‌ها بانام‌های AVL یا FMS یا سیستم مدیریت ناوگان شناخته می‌شوند، افزود: با توجه باوجود 11 هزار و 700 کیلومتر راه همسنگ و بیش از 5هزار و 600 کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان و حضور بیش از 450 دستگاه ناوگان راهداری شامل ناوگان سبک، نیمه سنگین و سنگین در استان اصفهان به‌منظور ارتقا خدمات‌رسانی در این حوزه این اداره کل اقدام به تجهیز ناوگان راهداری به دستگاه‌های ردیاب خودرویی کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان تصریح کرد: مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل در نظر دارد با تجهیز حداکثری ناوگان خدمات‌رسانی در حوزه راهداری به دستگاه‌های ردیاب خودرویی و راه‌اندازی سیستم مدیریت ناوگان ضمن بهینه‌سازی مدیریت مالی، کاهش هزینه‌های نگهداری (کاهش استهلاک) و بهبود ایمنی خودرو و راننده، با توجه به وظیفه برقراری تردد ایمن و روان در جاده‌های استان، امکان ارائه خدمات مؤثرتر درزمینهٔ بازگشایی و رفع انسداد در محورهای موصلانی را در صورت بروز حادثه در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم کند.

وی با اشاره به نصب 84 دستگاه ردیاب خودرویی در سال گذشته خاطرنشان کرد: در این راستا مرکز مدیریت راه‌ها با همکاری اداره ماشین‌آلات این اداره‌کل نصب 250 دستگاه ردیاب خودرویی در ناوگان حائز اولویت راهداری در مرحله نخست در سال را در دستور کار خود قرار داده است.

خضری ادامه داد: با نصب این تعداد دستگاه تا پایان تیرماه سال جاری، تعداد خودروهای مجهز به GPS به 334 خودرو خواهد رسید و امیدواریم با تأمین اعتبارات لازم در سال 97 کلیه ناوگان راهداری به این تجهیزات مجهز شوند.

وی گفت: با تجهیز ناوگان حمل‌ونقل به سیستم ردیاب و راه‌اندازی سامانه مدیریت ناوگان و ثبت فرم‌های گشت راهداری، خدمات ارائه‌شده در طول هر محور شامل انواع فعالیت‌های راهداری قابل‌محاسبه و برنامه‌ریزی خواهد بود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان اضافه کرد: همچنین با مدیریت محل استقرار ناوگان راهداری، با توجه به ارسال اطلاعات آنلاین محل فعلی خودرو از طریق ردیاب اعزام نزدیک‌ترین خودرو به محل حادثه و سرویس‌دهی در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکان‌پذیر می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.