| کد خبر: 168206 |

◄ محصول ارزان‌تر با بنادر نسل سوم

دبیر فراکسیون بنادر، دریانوردى و صنایع دریایى مجلس اثرات بنادر نسل سوم در کاهش قیمت محصول نهایی را تشریح کرد.

تین نیوز

دبیر فراکسیون بنادر، دریانوردى و صنایع دریایى مجلس اثرات بنادر نسل سوم در کاهش قیمت محصول نهایی را تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، على گلمرادى گفت: بنادر نسل سوم موجب ارتقای سطح اقتصادی کشور، بهبود وضعیت اشتغال، تکمیل زنجیره تولید می‌شوند.

او گفت: با ایجاد بنادر نسل سوم شاهد معافیت از عوارض مختلف، ایجاد ارزش‌افزوده پس از تولید، بهبود محیط کسب‌وکار و اشتغال خواهیم بود و درنهایت  منجر به هدایت تولیدکنندگان به سمت بنادر کشور می‌شود.

او گفت: تخفیف در عوارض، معافیت‌های مالیاتی و کاهش مسیر و هزینه حمل‌ونقل موجب کاهش قیمت محصول نهایی در بنادر نسل سوم خواهد شد.

دبیر فراکسیون بنادر، دریانوردى و صنایع دریایى مجلس گفت: زمانی که در پس‌کرانه بنادر کارخانجات تولیدی و تکمیلی ایجاد کنیم می‌توان زنجیره ارزش و تولید را در بنادر کامل  و زمینه را برای تولید و صادرات در منطقه فراهم کرد.

گلمرادی به لزوم تولید کالا در بنادر اشاره کرد و گفت: باید در جهت ایجاد صنایع پایین‌دستی و تکمیلی در بنادر گام برداشت تا کارخانجات تولیدی در محوطه‌های بندری شکل گیرند.

او  به اراضی مناسب باهدف ایجاد بنادر نسل سوم اشاره کرد و گفت: باید مجوزهای مربوطه به سهولت صادر شود تا تولید باارزش افزوده بالا  انجام شود و قادر به صادرات محصولات از این بنادر باشیم.

گلمرادی تأکید کرد: باید سرعت حرکت به سمت ایجاد بنادر نسل سوم افزایش پیدا کند که به‌طورقطع با حمایت سایر بخش‌ها روند شکل‌گیری بنادر نسل سوم سرعت می‌گیرد.

او درباره سازمان‌ها و نهادهای مختلف باید سازمان بنادر و دریانوردی را در ایجاد بنادر نسل سوم همراهی کنند، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی، گمرک و سازمان امور مالیاتی ازجمله دستگاه‌هایی هستند که باید سازمان بنادر و دریانوردی را در مسیر ایجاد بنادر نسل سوم و رونق آن همراهی کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.