| کد خبر: 168079 |

◄ جلسه بازآفرینی شهری گلستان با حضور آخوندی

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه بازافرینی شهری استان گلستان برتمام بحث‌های حوزه بازآفرینی مروری داشتیم، خوشبختانه پروژه‌های بسیار خوبی، هم در بافت‌های قدیمی شهر در حوزه تملک، تعمیر و مرمت اساسی خانه‌های قدیمی و هم در حوزه اسکان غیررسمی، اصلاح معابر و انجام خدمات مختلف انجام‌شده است که همگی عنوان و موردبررسی قرار گرفت.

تین نیوز

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در سفر استانی به گلستان، در جلسه ستاد بازآفرینی این استان شرکت کرد.

آخوندی پس از شرکت در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان گلستان در جمع خبرنگاران گفت: جلسه بسیار خوبی برگزار شد و خوشبختانه تمام نمایندگان محترم استان نیز در این جلسه حضور داشتند.

او افزود: در این جلسه برتمام بحث‌های حوزه بازآفرینی مروری داشتیم، خوشبختانه پروژه‌های بسیار خوبی، هم در بافت‌های قدیمی شهر در حوزه تملک، تعمیر و مرمت اساسی خانه‌های قدیمی و هم در حوزه اسکان غیررسمی، اصلاح معابر و انجام خدمات مختلف انجام‌شده است که همگی عنوان و موردبررسی قرار گرفت.

آخوندی  با اشاره به تسهیلات پس‌انداز مسکن یکم گفت: خوشبختانه طبق آمار اعلام‌شده از سوی بانک مسکن چیزی در حدود ۵ هزار و ۱۰۰ نفر در این صندوق پس‌انداز کرده‌اند که همه آن‌ها برای خرید مسکن در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری شرایط دریافت تسهیلات با نرخ بهره ۶ درصد را دارا هستند.

او افزود: پیشنهاد ما به تمام مردم این است که از این تسهیلات استفاده کنند، خوشبختانه تاکنون استقبال بسیار خوب بوده و شاهد رشد ۱۵ درصدی در سپرده‌گذاری بوده‌ایم.

آخوندی با اعلام استقبال دولت از حضور مردم در این طرح گفت: با استفاده از طرح پس‌انداز مسکن یکم، مردم به تسهیلات ۶ درصد برای خرید خانه در بافت فرسوده و ۸ درصد برای خرید ملک در سایر نقاط دسترسی پیدا می‌کنند، با استفاده از این تسهیلات یک زوج می‌تواند در گرگان ۱۲۰ میلیون تومان و در سایر نقاط استان ۹۰ میلیون تومان تسهیلات برای خرید خانه دریافت کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سایر اقدامات انجام‌گرفته گفت: همچنین در این جلسه مواردی چون  اقدامات انجام‌شده برای سنددار کردن اراضی فاقد سند، نحوه فعال شدن تسهیلگران و نوع مشارکت با ساکنان موردبحث و گفتگو قرار گرفت.

او ادامه داد: در این جلسه همچنین پروژه‌های بزرگی مانند برقی کردن راه‌آهن گرمسار – اینچه‌برون موردبحث قرار گرفت.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اهمیت این پروژه گفت: اکنون قرارداد برقی کردن راه‌آهن گرمسار- اینچه‌برون با طرف روس به امضا رسیده و تأمین مالی ۱.۲ میلیارد یورویی برای این پروژه انجام‌شده و به‌زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه خواهیم بود.

آخوندی با اشاره به مطرح‌شدن موضوع راه‌آهن گرگان– مشهد در این جلسه بیان کرد: هم‌اکنون مقدمات این پروژه  درحال انجام بوده که بعد از امضای قرارداد رسمی و تأمین مالی جزئیات را در اختیار مردم عزیز قرار خواهیم داد.

او افزود: خوشبختانه در جهت عقد قرارداد تجاری و تأمین مالی اقدامات بسیار خوبی انجام‌شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وزیر راه و شهرسازی درباره سایر موارد مطرح‌شده در جلسه گفت: پروژه‌های آزادراهی و بهسازی معابر موردبحث و گفتگو قرار گرفت که خوشبختانه در این مورد اقدامات لازم انجام‌شده است و همچنین درباره بحث حمل‌ونقل و استفاده از ظرفیت کامیون‌دارانش استان در جلسه صحبت‌هایی مطرح شد که من این موارد را پیگیری خواهم کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.