| کد خبر: 168030 |

◄ تکمیل بزرگراه زاهدان به زابل؛ نیازمند اعتبارات

تکمیل بزرگراه زاهدان به زابل با صرف حداقل 300 میلیارد تومان اعتبار میسر خواهدشد.

تین نیوز

‌مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: تکمیل بزرگراه زاهدان به زابل حداقل 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

‌به گزارش تین‌نیوز و به نقل از ادراه‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، مسعود مالکی افزود: قبل از پیروزی انقلاب در استان هیچ بزرگراهی وجود نداشت، اما می‌توان گفت که پس‌ازآن 264 کیلومتر بزرگراه در استان احداث شد و در حال بهره‌برداری است که عمده آن طی سال‌های اخیر انجام‌شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه اظهار کرد: در تکمیل پروژه‌های جاده‌ای استان و افزایش بزرگراه‌ها مشکلی غیر از مشکلات مالی وجود ندارد و فقط محدودیت اعتباری سبب شده‌ روند تکمیل پروژه‌ها به‌کندی پیش رود، زیرا اعتبارات لازم برای طرح‌های جاده‌ای استان از محل منابع ملی و دولتی تأمین می‌شود و مبلغ اختصاص‌یافته به‌اندازه کافی نیست.

وی بیان کرد: باید راهکاری برای تخصیص اعتبارهای لازم اتخاذ شود. با توجه به شرایط محورهای مواصلاتی استان و میزان تردد خودروها به‌ویژه در مسیرهای شمال استان و در مسیر منتهی به چابهار نیاز است برای تکمیل بزرگراه‌های در دست احداث استان، راهکاری مناسب اتخاذ شود.

مالگی گفت: اغلب حوادث رانندگی در محورهای شمال استان و مسیرهای خاش، ایرانشهر و سراوان بوده است، درحالی‌که اگر این مسیرها به بزرگراه تبدیل شود حوادث رخ‌به‌رخ رقم نمی‌خورد و قسمتی زیادی از هزینه‌های موردنیاز از محل خسارت‌های حوادث جاده‌ای قابل جبران است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.