| کد خبر: 168017 |

◄ اجماع 5 قاره برای روز دریانوردی

شعار امسال روز جهانی دریانوردی «آیمو میراث ما؛ کشتیرانی بهتر برای آینده‌ای بهتر» است و جمهوری اسلامی ایران با تصویب شورای آیمو در سال ۲۰۲۱ میلادی میزبان این رویداد بزرگ دریایی جهان خواهد بود.

تین نیوز

گرامیداشت روز جهانی دریانوردی با محوریت کشتیرانی سبز و هوشمند، ابردیتا و امنیت سایبری در کشتیرانی، کشتیرانی در مواجهه با مسیرهای جدید حمل‌ونقل و آینده بازار کار دریایی در کشور لهستان، برگزار می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در رأس هیئتی متشکل از معاون امور دریایی و مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی این سازمان جهت شرکت در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی عازم لهستان شدند.

هدف از این مأموریت که با دعوت رسمی و مشترک دبیر کل سازمان بین‌المللی دریانوردی و وزیر اقتصاد دریایی لهستان صورت گرفته؛ شرکت در رویداد گرامی داشت روز جهانی دریانوردی به میزبانی کشور لهستان است.

در این مراسم که در روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری برگزار می‌شود، مقامات عالی دریایی در سطح وزرا و روسای مراجع دریایی از پنج قاره جهان و مقامات سازمان‌های بین‌المللی دولتی و غیردولتی فعال در حوزه دریایی حضور خواهند داشت و ضمن گرامی داشت روز جهانی دریانوردی، مهم‌ترین مسائل دریانوردی و چالش‌های پیش روی صنعت کشتیرانی را در قالب پنل‌های مختلف موردبحث و تبادل‌نظر قرار می‌دهند.

 موضوعات موردبحث در این پنل‌های تخصصی شامل؛ کشتیرانی سبز و هوشمند، ابردیتا و امنیت سایبری در کشتیرانی، کشتیرانی در مواجهه با مسیرهای جدید حمل‌ونقل و آینده بازار کار دریایی است.

علاوه بر این پنل‌ها، یک میزگرد در سطح عالی با حضور مقامات بلندپایه دریایی کشورها و سازمان‌های بین‌المللی برگزار می‌شود که به‌طور ویژه به موضوع کشتیرانی سبز و کشتیرانی هوشمند در آینده نزدیک، فرصت‌ها، مزیت‌ها و چالش‌های پیش روی آن‌ها خواهد پرداخت.

 در این میزگرد محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی حضور دارد و موارد مدنظر جمهوری اسلامی ایران را تبیبن و مطرح می‌کند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.