| کد خبر: 167924 |

◄ تخفیف 30 درصدی سوخت برای شناورداران مرزنشین

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور جزئیات آیین‌نامه جدید ساماندهی معاملات مرزنشینی را تشریح کرد و از تخفیف 20 تا 30 درصدی قیمت گازوئیل برای شناورهای مرزنشینان خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور جزئیات آیین‌نامه جدید  ساماندهی معاملات مرزنشینی را تشریح کرد و از تخفیف 20 تا 30 درصدی قیمت گازوئیل برای شناورهای مرزنشینان خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، شهریار حیدری به تصویب آیین‌نامه ساماندهی معاملات مرزنشینی بازنگری شده در ماه جاری اشاره کرد و گفت: در آیین‌نامه جدید برای شناورهای مرزنشینان 20 تا 30 درصد تخفیف قیمت گازوئیل در نظر گرفته شد.

او گفت: در آیین‌نامه قبلی ضعف‌هایی در حوزه ملوانی وجود داشت ولی در جلسات مختلف و بازدید میدانی، در آیین‌نامه برای لنج داران و ملوانان ایجاد انگیزه کردیم.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور افزود: مرزهای غیررسمی و معابر غیررسمی که در گذشته از آن‌ها قاچاق صورت می‌گرفت از سوی نیروهای مرزبانی، ‌انتظامی و نظامی ما بسته خواهد شد.

حیدری تصریح کرد: در گذشته قیمت گازوئیل با نرخ آزاد محاسبه می‌شد که در این آیین‌نامه، گازوئیل را با قیمت مصوب داخلی استفاده خواهند کرد و از سود بازرگانی بهره خواهند برد.

او گفت: طبق آیین‌نامه جدید در هر شرایطی فعالیت‌های مرزی ادامه خواهد داشت حتی اگر مرزهای کشورهای همسایه بسته شود.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور افزود: در این آیین‌نامه تأکید شده است که مرزنشینان در تولید و صادرات کالا فعالیت خواهند داشت.

حیدری گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به ظرفیت‌های که در مرزهای کشور وجود دارد، سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی افزایش و شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود.

او افزود: کالاهای دپو شده در بازارچه‌های مرزی  توسط مرزنشینان و با در دست داشتن کارت‌های الکترونیکی خریداری‌شده و در نزدیک‌ترین فروشگاه  آن را خواهند فروخت و از سود بازرگانی بهره خواهد برد.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: در این معامله تجار، مرزنشین و مغازه‌دار از سود برخوردار خواهند شد.

حیدری به تأکید آیین‌نامه جدید به عملیاتی شدن مناطق ویژه  ظرف کمتر از یک سال اشاره کرد و گفت: سه استان کردستان،‌کرمانشاه و سیستان و بلوچستان  پنج منطقه ویژه وجود دارد که سال‌ها است این مناطق ویژه تصویب‌شده اما عملیاتی نشده است.

به گزارش تسنیم، او تأکید کرد: با اجرایی شدن طرح مناطق ویژه نهایتاً به‌جای اینکه مرزنشینان واردکننده کالا باشند، صادرکننده خواهد بود.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور در ادامه گفت: در آئین‌نامه تأکید شده که در مناطق بانه، قصر شیرین، مریوان و میرجاوه کارگروهی تشکیل شود و اقدامات مؤثری را که در اجرای آئین‌نامه ظرف شش ماه باعث ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی می‌شوند گزارش دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.