| کد خبر: 167823 |

◄ نبود شاخص‌های آزادراهی در آزادراه ارومیه-تبریز

آذربایجان غربی درزمینهٔ آزادراهی از بقیه استان‌ها عقب‌تر است. عبدالحسین علی‌اکبری، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بابیان این مطلب گفت: آزادراه ارومیه-تبریز به‌دلیل کامل نبودن تقاطع‌های غیر هم‌سطح آن فعلاً شاخص آزادراهی ندارد.

تین نیوز

آذربایجان غربی در زمینهٔ آزادراهی از بقیه استان‌ها عقب‌تر است.

عبدالحسین علی‌اکبری، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با بیان این مطلب گفت: آزادراه ارومیه-تبریز به‌دلیل کامل نبودن تقاطع‌های غیر هم‌سطح آن فعلاً شاخص آزادراهی ندارد.

علی‌اکبری با بیان اینکه  از ۸ هزار کیلومتر راه روستایی استان، فقط ۴ هزار کیلومتر آسفالت شده تصریح کرد: 50 درصد از راهه‌ای روستایی استان آسفالت هستند که متأسفانه از میانگین کشوری عقبیم که با تزریق اعتبارات درصدد بهبود راهه‌ای روستایی در استان هستیم.

او با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام این اداره کل در سال جاری افزود: 300 کیلومتر لکه‌گیری و روکش آسفالت راهه‌ای اصلی، فرعی و روستایی در دست اقدام است که بیش از 40 درصد پیمانکاران این پروژه‌ها مشخص‌شده و بخشی از عملیات لکه‌گیری و اسفالت در حال اجراست که 105 میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته‌شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به تعمیر پل‌های گلستانه و هاشم‌آباد بخش سیلوانه تصریح کرد: در حدود 60 درصد از عملیات ساخت این دو پل که دراثر سیل سال گذشته تخریب‌شده بود انجام‌شده و تا شهریور سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

او ادامه داد: عملیات احداث پل پوش‌آباد اشنویه نیز آغازشده و در حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، علی‌اکبری درخصوص وضعیت بزرگراه‌های استان نیز بیان کرد: امسال درنظر داریم عملیات نصب نیوجرسی بتنی در رفوژ میانی 30 کیلومتر از بزرگراه‌های استان انجام شود.

استان آذربایجان غربی به‌عنوان تنها استان هم‌مرز با کشور ترکیه است و توسعه راه‌های آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.