| کد خبر: 167806 |

◄ جذب بیش از 37 درصد طرح های سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی

افزایش ۳۷.۵ درصدی طرح‌های سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی جذب شده است.

تین نیوز

منطقه آزاد انزلی از افزایش ۳۷.۵ درصدی تعداد طرح‌های سرمایه‌گذاری جذب‌شده در این منطقه در مدت دوماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، این منطقه در شاخص اقتصادی جذب طرح‌های سرمایه‌گذاری طی دوماهه نخست سال 97 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 37.5 درصد رشد داشته است.

بر این اساس طی این مدت از میان طرح‌های سرمایه‌گذاری ارائه‌شده، مجوز سرمایه‌گذاری برای 11 طرح بعد از بررسی و تأیید صادر شد که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته که هشت مجوز سرمایه‌گذاری از سوی این سازمان صادرشده بود، بیانگر افزایش 37.5 درصدی در این شاخص مهم در حوزه‌های مرتبط با فعالیت‌های اقتصادی مناطق آزاد ارزیابی است و حوزه‌های فعالیت 11 مجوز سرمایه‌گذاری صادرشده در منطقه آزاد انزلی درزمینهٔ‌های ساخت هتل، احداث مجتمع‌های مسکونی، مراکز خدماتی و ساخت مجموعه‌های تفریحی و اقامتی است.

از سوی دیگر ارزش طرح‌های سرمایه‌گذاری بیان شده از سوی شرکت‌های فوق 2 هزار و 710 میلیارد ریال اعلام‌شده که در برابر رقم 2 هزار و 285 میلیارد ریال اعلامی در دو ماه ابتدایی سال 96 از رشد 18.5 درصدی در خصوص ارزش طرح‌های سرمایه‌گذاری جذب‌شده در منطقه آزاد انزلی خبر می‌دهد.

 ایجاد جاذبه‌ها و امکانات جدید گردشگری در سطح منطقه ازجمله احداث اسکله کشتی‌های تفریحی(مارینا)، مجهزترین مرکز تفریحات دریایی شمال کشور، بزرگ‌ترین مجموعه آکواریوم در حال ساخت ایران که با سرمایه‌گذاری خارجی در حال تکمیل است و اجرای طرح‌های متنوع گردشگری را می‌توان از دیگر دلایل روند رو به رشد حضور سرمایه‌گذاران فعال در عرصه‌های مرتبط با صنعت گردشگری اعلام کرد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.